۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴

کارشناس هواشناسی بوشهر:

خلیج فارس مواج و متلاطم است

خلیج فارس مواج و متلاطم است

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا اوایل وقت جمعه با تداوم وزش باد شدید روی دریا، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اوایل وقت جمعه با تداوم وزش باد شدید روی دریا، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و از ظهر شنبه نیز با افزایش سرعت بادهای شمالی، سواحل و فراساحل استان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین تا پایان هفته در برخی ساعات همراه با رشد ابر، احتمال وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در سطح استان وجود دارد

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد گاهی گردوخاک، در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا در قسمت‌های جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتی‌متر و در مناطق شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6107298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha