۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴

مهر گزارش می‌دهد؛

پروژه هتل صخره‌ای در بن‌بست/ دستور استاندار روی زمین ماند!

پروژه هتل صخره‌ای در بن‌بست/ دستور استاندار روی زمین ماند!

خرم‌آباد- در حالی پروژه هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۲۳ ساله شده که هنوز نیمه‌تمام بوده و دستور استاندار لرستان برای تعیین تکلیف این پروژه همچنان روی زمین مانده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هتل صخره‌ای خرم آباد نزدیک به ۲۳ سال است عملیات اجرایی آن نیمه کاره مانده و تاکنون بارها از سوی مسئولان از روند اجرای این پروژه انتقاد شده است.

سرمایه‌گذاری که غایب است!

این در حالیست که طی سال‌های اخیر با توقف عملیات اجرایی این پروژه انتقادات از آن دوچندان شده به گونه‌ای که مردم لرستان از این پروژه به عنوان پروژه‌ای تاریخی یاد می‌کنند.

آخرین بار مشکلات مربوط به این هتل نیمه کاره، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان و در تاریخ ۶ بهمن ماه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت، جلسه‌ای که در آن «سید موسی خادمی» استاندار لرستان دستور تعیین تکلیف این پروژه را داد، دستوری که گویا با گذشت ماه‌ها هنوز روی زمین مانده است و نه سرمایه گذار و نه مدیران مربوطه اهمیتی برای آن تا کنون قائل نبوده‌اند.

در این جلسه سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، گفت: سرمایه گذار این پروژه اهتمامی برای اجرا و حل مشکل آن ندارد.

وی با بیان اینکه از نظر ما سرمایه گذار این پروژه «غایب» است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته سرمایه گذار این پروژه از «نظرها غایب است» و هنوز ایشان را به چشم ندیده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، تاکید کرد: تا کنون سرمایه گذار اصلی این هتل در جلسات حضور پیدا نکرده است.

دستور استاندار روی زمین ماند

این سخنان سید امین قاسمی، موجب واکنش استاندار لرستان شد تا وی در سخنانی بگوید: سرمایه گذار باید دنبال طرح خود باشد، نمایندگان پیگیری این پروژه نیز هر چند وقت یک بار عوض می‌شوند.

وی با بیان اینکه من نمی دانم صاحب اصلی این هتل چه کسی است، افزود: اگر مالک اصلی این پروژه با اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با کارشناسی مجدد قیمت زمین توافق کرد، انجام گیرد تا دولت چیزی برای همکاری کم نگذاشته باشد، اما ما نمی‌توانیم کسی را به زور بیاوریم که اینجا سرمایه گذاری کند.

استاندار لرستان، گفت: اگر سرمایه گذار با کارشناسی مجدد مایل نبود حقوق دولت احیا شود.

خادمی، افزود: اگر سرمایه گذار پای کار آمد ما همکاری لازم را خواهیم داشت، اما اگر قرار باشد که سرمایه گذاری صورت نگیرد باید حقوق دولت رعایت شود و در این راستا یک مدت زمان تعیین شود اگر سرمایه گذار پای کار نیامد، اقدامات قانونی در دستور کار قرار گیرد.

هتل نیمه کاره‌ای با عمر بیش از ۲۰ سال

از این انتقاد و دستور سید موسی خادمی ماه‌ها گذشته است، برای پیگیری این امر به سراغ سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی لرستان رفتیم تا آخرین اقدامات صورت گرفته را جویا شویم.

وی با بیان اینکه هتل صخره‌ای، بیش از ۲۰ سال پیش کلنگ زنی شده است، عنوان کرد: این هتل متولیان متعددی داشته که عوض شده‌اند، از روز اول انتخاب این مکان بدون راه دسترسی و تعیین تکلیف راه دسترسی و بدون مطالعه و بی منطق بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با تاکید بر اینکه از روز اول راه دسترسی قانونی برای این هتل که بر روی تپه بنا شده، در نظر گرفته نشده است، گفت: راه دسترسی به این هتل از وسط پارک رد شده، اراضی پارک در اختیار شهرداری خرم آباد است، بخشی از اراضی بالا هم در تملک سرمایه گذار اولیه بوده و مابقی آن متعلق به دولت است.

پروژه نیمه کاره و مسکوت مانده است

قاسمی، بیان داشت: باید سرمایه گذار این تمهیدات را پیش بینی و پیگیری می‌کرد تا بتواند راه دسترسی و فضایی که برای محوطه یک هتل پنج ستاره با این عظمت نیاز دارد را تأمین کند، افزود: این امر صورت نگرفت، از دو سال پیش با پیگیری‌های ما و استاندار، یک سری تمهیدات و کمک‌هایی صورت گرفت، دستگاه‌ها پای کار آمدند، اداره راه و شهرسازی حاضر شد بخشی از فضا را که به عنوان فضای سبز و مورد نیاز هتل را با نرخ کارشناسی واگذار کند.

وی، گفت: حتی قرار شد که راه دسترسی به هتل را با یک نرخ نازل و کارشناسی مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی به سرمایه گذار واگذار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه منتها سرمایه گذار در طول بیش از یک سال گذشته که این پیگیری‌ها صورت گرفت، متأسفانه پیگیری نکرد و با نرخ‌های کارشناسی راضی به خرید این اراضی برای راه دسترسی و محوطه سازی و پارکینگ نشده است، گفت: تا کنون این امر مسکوت مانده است.

هتل صخره‌ای در بن بست!

قاسمی، افزود: فکر می‌کنم این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های پیش ران و تأثیر گذار در بحث توسعه است انتخاب شده، الان بن بستی وجود دارد که خود سرمایه گذار تمایل به پیگیری و تکمیل نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر سرمایه گذار تمایل داشته باشد، رقمی را که اداره کل راه و شهرسازی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان نرخ کارشناسی روی زمین گذاشته، نرخ خوبی است، گفت: این هتل می‌تواند به عنوان نگینی در بحث تأسیسات اقامتی، پذیرایی و گردشگری در خدمت رسانی به گردشگران باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، تاکید کرد: دولت این آمادگی را دارد که اراضی مورد نیاز سرمایه گذار را بر اساس نرخ کارشناسی به سرمایه گذار واگذار کند، به سرمایه گذار این امر اعلام شده است، سرمایه گذار هم باید ورود پیدا کند و زمین را تملک و ادامه کار را انجام دهد.

کد خبر 4928678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha