۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳

رای الیوم بررسی کرد؛

سودان به دنبال سراب رضایت آمریکا و اسرائیل نرود

سودان به دنبال سراب رضایت آمریکا و اسرائیل نرود

یک رسانه عرب زبان با اشاره به حرکت شتابزده مقامات جدید سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آنرا دارای نتیجه معکوس و بی ثمر دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی با اشاره به فرود هواپیمای رژیم صهیونیستی در خارطوم، تلاش های سودان برای عادی سازی با صهیونیستها را به باد انتقاد گرفته است.

این رسانه می نویسد: مقامات سودانی که به اردوگاه عادی سازی روابط با اسرائیل ملحق شده اند به این امید که روابط با اشغالگران به نفع منافع ملت سودان است، سخت در اشتباه هستند زیرا این روند نتایج کاملاً معکوس به دنبال خواهد داشت.

رای الیوم آورده است: اسرائیل در ضعیف ترین زمان خود به سر می برد و با بحرانهای داخلی و خارجی پیچیده ای روبروست و این در حالی است که محور مقاومت که تاچندی قبل سودان عضوی از آن بود روز به روز قوی تر می شود و محور مقاومت ابزار قدرت را در اختیار دارد و در میان اسرائیلی ها رعب و وحشت می اندازد.

این رسانه بیان کرد: سودان و ملتش بهای زیادی برای آرمان فلسطین داده است و به خاطر جا دادن گروههای مقاومت فلسطینی به ویژه حماس و جهاد اسلامی، از سوی آمریکا در معرض هدف قرار گرفته است و نباید این میراث جهادی بارز را با رفتن پی سراب رضایت آمریکایی-اسرائیلی تباه کند.

رای الیوم می نویسد: نزدیک شدن به اسرائیل، بحرانهای اقتصادی سودان را حل نخواهد کرد زیرا اگر اینگونه بود که باید مشکلات مصر و اردن حل می شد. بحران های سودان به علت نداشتن رابطه با اسرائیل نیست بلکه به علت فساد و سوء مدیریت و بر باد رفتن بیت المال و نبود توسعه پایدار و سیاست های داخلی اشتباه مانند جانبداری از اتیوپی در بحران سد النهضه و نیز اعزام نیروهای سودانی به یمن برای جنگ برای به دست آوردن کمک های مالی است که این پولها به دست مفسدان می رسد نه ملت سودان و نمونه بارز آن هم دهها میلیون دلاری است که در منزل عمر البشیر بود.

این رسانه آورده است: عبدالفتاح البرهان در راس عادی سازی با اشغالگران، مرتکب سیاست های اشتباه در زمان اشتباه می شود و سودان را به مرحله بی ثباتی پیش می برد. آیا نجوی قدح الدم به عنوان مهندس عادی سازی رابطه میان تل آویو و خارطوم از مردم سودان که به علت کرونا می میرند یا در معرض مرگ قرار دارند، خونش رنگین تر است تا هواپیما و تیم پزشکی اسرائیلی برای نجات جان وی اعزام شود؟

کد خبر 4937523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha