۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳:۳۰

کابینه صهیونیست‌ها در آستانه فروپاشی؛

لاپید، «گانتز» را به خروج از کابینه ائتلافی نتانیاهو تشویق کرد

لاپید، «گانتز» را به خروج از کابینه ائتلافی نتانیاهو تشویق کرد

رهبر اپوزیسیون اسرائیل در واکنش به ضرب الأجل اخیر بنی گانتز ضد نتانیاهو خواستار خروج فوری بنی گانتز و گادی آیزنکوت از کابینه برای براندازی نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به ضرب الأجل بنی گانتز ضد کابینه نتانیاهو، بنی گانتز و گادی آیزنکوت را تشویق به خروج از کابینه کرد تا یک گام دیگر به سقوط کابینه نتانیاهو نزدیک‌تر شوند.

به گزارش الجزیره، در پی بیانیه مطبوعاتی روز شنبه بنی گانتز که کابینه ائتلافی نتانیاهو را تهدید کرده بود که در صورت عدم موافقت با طرح آینده پسا جنگ غزه از کابینه خارج خواهد شد، یائیر لاپید، رهبر مخالفان کابینه در پیامی توییتری خطاب به بنی گانتز و گادی آیزنکوت، آن دو را تشویق به خروج فوری از کابینه برای براندازی نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام کرد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

وی در توییت خود اضافه کرد که من از گانتز و آیزنکوت می‌خواهم که این دولت را ترک کنند.

لاپید افزود: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید اسرائیل تشکیل خواهد شد.

او با اشاره به لزوم سربازی رفتن حریدی‌ها، افزود: آن‌ها به ما می‌گویند که می‌میریم ولی به خدمت سربازی نمی‌رویم؛ در حالی که فرزندان ما در جنگ کشته می‌شوند.

پیش از این، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه تا روز ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) به نخست وزیر این رژیم مهلت داد تا راهبرد واضحی برای جنگ و پس از آن مشخص کند. در غیر این صورت، از کابینه کناره‌گیری خواهد کرد و مسیر برگزاری انتخابات زودهنگام را در پیش خواهد گرفت.

کد خبر 6111391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha