۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

استاندار گلستان:

خدمات سردار معروفی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس ماندگار شده است

خدمات سردار معروفی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس ماندگار شده است

گرگان- استاندار گلستان گفت: خدمات سردار معروفی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس ماندگار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس ظهر شنبه در آیین تکریم سردار حسین معروفی، فرمانده سابق سپاه نینوای گلستان، اظهارکرد: هریک از ما مدتی مسئولیتی را به دوش می کشیم و بعد از گذشت زمان آن را به اتمام می رسانیم اما مهم است ببینیم چه منشی از خود به جای گذاشته ایم.

وی افزود: سردار معروفی خدمات فراوانی در زمان مسئولیت داشته و منش ماندگار و خاطراتی به یادماندنی را رقم زده است.

حق شناس گفت: جغرافیای فکری ایشان یک جغرافیای محدود سرزمینی نبود، وی دیدگاهی فراسرزمینی، فرا حزبی و فراجناحی داشتند که نشان می داد واقعا از بچه های شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی تأکید کرد: خدمات سردار معروفی در عرصه انقلاب، دفاع مقدس و تبیین نقش امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و سردار دل ها سپهبد شهید سلیمانی ماندگار شده است.

استاندار گلستان با بیان این که اقدامات ارزشمند سردار معروفی در سیل و کرونا شایسته تقدیر است، ادامه داد: یکی از عناصر تاثیرگذار در حضور ۵۷ درصدی مردم قدرشناس استان در پای صندوق های رای، تعامل و قدرت جاذبه سردار معروفی بود.

استاندار گلستان ادامه داد: بی تردید اقدامات ایشان در طول سال های پس از انقلاب بسیار زیاد است اما یکی از ارزشمند ترین اقدامات ایشان انتشار کتاب «بچه های حاج قاسم» بود که مطالعه دقیق آن را به همه توصیه می کنم.

حق شناس یادآور شد: این کتاب در واقع روایتی درست از زندگی جوانان و نوجوانان دهه ۱۳۴۰ است که طعم سختی ها، مشکلات و جنگ بدون امکانات را چشیده بودند و حاوی نکات ظریفی است.

وی دوران مسئولیت را امری گذرا دانست و گفت: سیره و سبکی که مسئولین پس از دوران مسئولیت به یادگار می گذارند مهم است.

تا پای جام در راه آرمان های انقلاب ایستاده ایم

فرمانده سپاه نینوای گلستان هم در این مراسم اظهارکرد: امروز در خدمت برادر عزیز و گرانقدری هستیم که لباس خادمی سپاه ثارالله استان کرمان را به تن کرده است.

سردار علی ملک شاهکویی افزود: همه جامعه استان کرمان را به یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می شناسند.

وی بیان کرد: امروز لباس پاسداری از اسلام و انقلاب بر تن ماست و ما تکلیف و رسالتی مهم برعهده داریم و باید تا پای جان برای صیانت از آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

هیچگاه محبت مردم گلستان به حاج قاسم را فراموش نخواهم کرد

فرمانده سپاه ثارالله کرمان و فرمانده سابق سپاه نینوای گلستان هم اظهارکرد: استان گلستان را وطن سوم خودم قرار داده ام و حضور امروز من در میان شما برادران عزیز از سر دلتنگی است.

سردار حسین معروفی افزود: حامل ابلاغ سلام و ارادت خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به شما هستم و خانواده شهید به من قول دادند بعد از عادی شدن شرایط کرونا و رفع محدودیت ها در جمع شما حاضر شوند.

معروفی بیان کرد: هر وقت توفیق پیدا کردم و بر مرقد مطهر شهید سلیمانی حاضر شدم نائب الزیاره همه شما بودم چراکه هیچگاه محبت مردم گلستان به حاج قاسم را فراموش نخواهم کرد.

وی اضافه کرد: همینجا و از همین تریبون اعلام می کنم خادم شما و کاروان های زیارتی استان گلستان در گلزار شهدای کرمان هستم.

معروفی گفت: یکی از رموز اصلی توفیق سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مدنظر قرار دادن خوشنودی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بود و ایشان هیچگاه منتظر فرمان رهبر فرزانه انقلاب نماند چراکه انتظارات امام جامعه را می دانست.

وی تصریح کرد: به فضل الهی در این استان جبهه انقلاب سازگارتر، مستحکم تر و بزرگتر شده است و در همین ماجرای کرونا و کمک مومنانه تصاویر و اقدامات جریان انقلاب را دیدم که چگونه خوش درخشیدند.

معروفی بیان کرد: حقیقتا پنج ماه است که از خودم میپرسم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه اخلاص و چه معنویتی داشت که اینگونه به عزت و شهادت و عاقبت به خیری رسید.

وی اضافه کرد: مکتب حاج قاسم یعنی عمل کردن به مکتب اهل بیت و فرهنگ سرخ عاشورای حسینی را با ایمانی واقعی و بصیرتی حقیقی اجرا کردن است.

راهیان نور مکتب سلیمانی ثبت ملی شد

وی گفت: در کنار راهیان نور غرب، راهیان نور جنوب غرب و راهیان نور دریایی، راهیان نور مکتب شهید سلیمانی را ثبت ملی کرده ایم و ان شا الله در آینده ای نزدیک میزبان کاروان خای زیارتی راهیان نور در گلزار شهدای کرمان هستیم.

معروفی بیان کرد: بیت الزهرای شهید سلیمانی به محلی برای ترویج روایتگری تبدیل می شود و در کنار بیت الزهرا ایشان ، موزه شهید سلیمانی را افتتاح خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم از خدمات سردار حسین معروفی فرمانده فعلی سپاه ثارالله استان کرمان و فرمانده پیشین سپاه نینوای گلستان تقدیر شد.

کد خبر 4937539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha