۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲

از امروز آغاز می‌شود؛

همایش مجازی بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره)

همایش مجازی بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره)

دبیر همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) از برگزاری کنفرانس مجازی این همایش از ساعت ۱۷ تا ۲۰ امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفت‌وگو در تماس تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی دبیر همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) در خصوص این همایش روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت.

حجت الاسلام احمدی درباره همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) گفت: مسئولیت ما با توجه به ستاد فرهنگی اربعین حسینی محور حضرت سیدالشهداء (ع) است و براساس شرایط بیماری در کشور امکان برگزاری کنفرانس‌های حضوری نبود و همایش‌های بین‌المللی مجازی را با کمک دوستان در کشورهای دیگر راه‌اندازی کردیم.

حجت الاسلام احمدی افزود: امروز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ این کنفرانس مجازی در صحن مطهر امام خمینی (ره) اجرا می‌شود و موضوعات تعیین شده عبارتند از: مؤلفه‌ها و عناصر این نهضت در گفتمان امام خمینی (ره)، اهداف و رسالت‌های عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره)، تجلی آرمان و اندیشه‌ها در انقلاب اسلامی و بازتاب‌های سیاسی و اجتماعی قیام سیدالشهداء در تحولات اجتماعی و سیاسی تاریخ اسلام.

وی درباره سخنرانان این همایش توضیح داد: ما از ۱۰ کشور سخنران داریم و ۱۲ نفر از شخصیت‌های خارجی از جمله سخنرانان ما هستند و سه شخصیت از ایران سخنرانی می‌کنند؛ سخنرانانی از کشورهای مختلف از جمله: آرژانتین، انگلستان، آمریکا، هندوستان، ترکیه، عراق و… داریم که درباره تمام مباحث مطرح شده از دیدگاه‌های آنها استفاده می‌کنیم.

دبیر همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی (ره) افزود: این مباحث به صورت برخط از شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد و رسانه‌های برون مرزی صداوسیما و دیگر کشورها مانند عراق نیز این رویداد را پوشش می‌دهند.

حجت الاسلام احمدی درباره چگونگی اطلاع‌یابی مردم یا شرکت در این همایش مجازی گفت: مردم از طریق پخش زنده اربعین آنلاین و هیأت آنلاین از این برنامه‌ها استفاده کنند. این همایش به صورت همزمان به سه زبان ترجمه می‌شود که برای مردم خارج کشور هم قابل استفاده باشد.

کد خبر 4939034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha