۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴

یک مقام مسول وزارت علوم خبر داد؛

جزئیات ارائه گرنت فناوری به پایان نامه و رساله های دانشجویان

جزئیات ارائه گرنت فناوری به پایان نامه و رساله های دانشجویان

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: از هفته آینده تقاضاها برای ارائه گرنت فناوری در حوزه ICT دریافت و در یک بازه ۲ ماهه بررسی و اعلام نتیجه می شود.

مهدی کشمیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات ارائه گرنت های فناوری به شرکت‌های نوپا و دانشگاه‌ها گفت: در واقع ما ۳ نوع گرنت داریم؛ نخست، گرنتی که به پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) تعلق می‌گیرد، دوم، گرنت های مربوط به فعالیت‌های اعضای هیأت علمی در سرچ لب‌ها، و دیگری هم گرنت هایی که شامل حال شرکت‌های نوپایی که در داشگاه ها و مراکز پژوهشی فعالیت می‌کنند، می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبین این گرنت ها، اساساً دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هستند، افزود: گرنت های یاد شده، با حمایت‌های وزارت علوم، پارک‌های علمی فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و برخی سازمان‌های علاقمند به حمایت از تحقیقات علمی، صورت می‌گیرد.

کشمیری ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در گام نخست و به منظور راه اندازی دور اول ارائه گرنت ها، تقاضاها از هفته آینده دریافت و در یک بازه زمانی ۲ ماهه، بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این دور، وزارت ارتباطات و پارک فناوری فاوا به عنوان سازمان حامی حضور پیدا کرده اند، برنامه به این ترتیب است که در دور نخست، در ۵ استان، گرنت ها با موضوعات مرتبط با حوزه‌های آی سی تی (ICT) به رساله‌ها و پایان نامه‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: پیش بینی ما این است که رقمی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان از منابع، مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 4941182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha