۸ خرداد ۱۳۸۶، ۱۰:۲۵

تحقیقات کشاورزی باید مورد پذیرش واقع شوند ؛ بی توجهی به تحقیقات کشاورزی را نابود می کند

تحقیقات کشاورزی باید مورد پذیرش واقع شوند ؛ بی توجهی به تحقیقات کشاورزی را نابود می کند

خبرگزاری مهر - گروه استان ها : معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور گفت : اگر بخش تحقیقات مجموعه کشاورزی باور شود می توان شاهد بروز اتفاقات خوشایندی در عرصه کشاورزی و مجموعه های مربوط بود .

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر خلقانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس افزود : بخش تحقیقات مجموعه کشاورزی در زمان استقرار دولت نهم به اوج رشد و شکوفایی خود رسیده است و طی این زمان تحقیقات کاربردی مناسبی به مرحله اجرا و افتتاح گذاشته شد.

وی خاطر نشان کرد : آنچه امروزه باید در در دو مجموعه تحقیقات کشاورزی و دانشکده کشاورزی پیگیری کرد این است که رویکرد خود را در بخش تحقیقات به سوی تقاضا محوری پیش برد .

خلقانی ادامه داد : برای اینکه به این هدف دست یابیم باید نسبت به تغییر نظام تحقبقات بر مبنای رشد محقق به نظام ایده تا محصول بر اساس حل مشکلات بخش اقدام کنیم.

وی تاکید کرد : در صورت عدم توجه کافی به تحقیقات بخش کشاورزی باید به مرور منتظر نابودی آن بود زیرا بدون تحقیقات و اجرای آنها نمی توان به محصولات مطلوب دست یافت .

رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور جلوگیری از بزرگتر شدن مراکز تحقیقات ستادی مراکز استان ها را ضرورتی جدی دانست و یادآور شد : باید امکانات ، تجهیزات و تمام شرایط مورد نیاز بخش تحقیقات را از مراکز تحقیقات کشاورزی مراکز استان را به ایستگاه ها تحقیقاتی منتقل کرده تا این ایستگاه ها به پژوهشکده های تحقیقاتی تبدیل شوند.

در ادامه مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز خاطر نشان کرد : اگر در استان فارس نزدیک به شش میلیون محصول زراعی تولید می شود یا فارس بیش از 16 درصد محصولات باغی را در سطح کشور تولید می کند محصول تلاش و فعالیت های مناسب مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

عبدالکریم رضوی پور با تاکید لزوم استفاده از تمام توانمندی های کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد : این استان توانمندی و ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد که باید مجموعه های مختلف جهاد کشاورزی برای  استفاده کامل از این ظرفیت ها تلاش کنند.

وی تاکید کرد : مرکز تحقیفات کشاورزی استان فارس در توسعه و گسترش فعالیت های جهاد کشاورزی می تواند بسیار موثر باشد .

کد خبر 494138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha