۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد:

ارزیابی داوطلبان آزمون های جامع و پیش‌کارورزی براساس معدل

ارزیابی داوطلبان آزمون های جامع و پیش‌کارورزی براساس معدل

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: ارزیابی داوطلبان آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و پیش‌کارورزی براساس معدل نمرات دروس مرتبط با هر آزمون محاسبه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در پی لغو برگزاری آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و پیش‌کارورزی در اسفندماه سال ۹۸ و به دلیل عدم ایجاد وقفه در روند آموزش و تحصیل داوطلبان، مقرر شد ارزیابی داوطلبان آزمون‌های مذکور براساس معدل نمرات دروس مرتبط با هر آزمون محاسبه شود.

براساس تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در جهت کنترل اپیدمی آن و بدنبال لغو برگزاری آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و پیش‌کارورزی در اسفندماه ۱۳۹۸ و به دلیل عدم وقفه روند آموزش و تحصیل داوطلبان مقرر شد، ارزیابی داوطلبان آزمون‌های مذکور براساس نمرات دانشگاهی آنان انجام شود.

بر اساس این گزارش، فرصت ایجاد شده بصورت تشویقی برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و چنانچه افرادی موفق به کسب حدنصاب لازم براساس این روش محاسبه (روش سوابق تحصیلی) نشوند، دوره اسفندماه جزء تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون محسوب نمی‌شود و داوطلبان مردود شده الزاماً باید در اولین آزمون علوم پایه و پیش‌کارورزی شرکت کنند.

دانشجویانی که تمایل به بهره‌مندی از مزایای نمره و رتبه‌ آزمون علوم پایه و پیش‌کارورزی را دارند می‌توانند در دوره‌ی بعدی این آزمون‌ها شرکت کنند و نفرات برتر هر دوره بصورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

کد خبر 4949324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha