۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

امام جمعه بوشهر:

امام جعفر صادق (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی است

امام جعفر صادق (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امام جعفر صادق (ع) احیاءگر اسلام ناب محمدی (ص) و زدودن تحریف‌ها و انحراف‌ها در تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در نشست با اصحاب قلم و رسانه پیرامون محورهایی با موضوعات «سالروز شهادت رئیس فقه جعفری اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق (ع) احیاءگر اسلام ناب محمدی (ص) و زدودن تحریف‌ها و انحراف‌ها در تاریخ اسلام است.

امام جعفر صادق علیه السلام افزود: حضرت جعفر بن محمد صادق (ع) مبانی تمدن اسلامی را ساختارسازی نظری کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) آشکار کننده گنجینه معارف اسلامی در همه ابعاد است، اضافه کرد: ششمین پیشوای شیعیان حضرت شیخ الائمه امام صادق (ع) نشان بزرگی و زنده مانی اسلام در تمام ابعاد فردی و اجتماعی است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: امام صادق (ع) علم و دانش و جهاد و بصیرت را بر اساس ایمان و تقوا همواره سفارش می‌کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مؤسس فقه جعفری وارث علوم رسالت و مایه ماندگاری نبوت و مبلغ دین خدا بود، افزود: امام صادق (ع) در عین اصالت همواره بر دانستن مبانی شیعه و وحدت مذاهب اسلامی سفارش می‌کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ایمان قلبی و تقوای عملی، اظهار کرد: ایمان ساختار اندیشه، اعتقاد و نوع نگرش انسان به جهان کلان خلقت هست و باطن اعتقادی انسان را معماری می‌کند و منشأ اعمال انسان در عرصه زندگی است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: تقوا زندگی عملی و رفتاری انسان طبق موازین دین و اطاعت از دستورات الهی در تمامی عرصه‌های زندگی است.

وی به چگونگی تحول آفرینی ایمان و تقوا در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: ایمان و تقوا زندگی انسان را در طریق عبودیت الهی قرار می‌دهد و موجب نجات و کمال انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: نجات و کمال انسان در زندگی فردی و اجتماعی، دنیایی و فرا دنیایی و تمدن آفرینی محصول و نتیجه تحول ایمانی و تقوایی در سبک زندگی انسان‌ها است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر اظهار کرد: خمس و زکات یکی از واجبات شرعی است که موجب تزکیه مال، حفظ دین و رفع چالش‌های اقتصادی مستمندان می‌شود.

کد خبر 4951626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha