۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۴

در گفتگو با مهر عنوان شد

تصمیم نهایی درباره میزان افزایش کمک هزینه بازنشستگان به زودی

تصمیم نهایی درباره میزان افزایش کمک هزینه بازنشستگان به زودی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گفت: تصمیم نهایی درباره میزان افزایش کمک هزینه‌های جانبی بازنشستگان به زودی گرفته می‌شود.

علیر اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جلسه‌ای ۵ ساعته با مدیر عامل و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی پیرامون موضوع میزان افزایش کمک هزینه‌های جانبی بازنشستگان و مستمری بگیران داشتیم. بحث و بررسی‌های متنوعی در خصوص نحوه افزایش آیتم‌های خواروبار و حق مسکن در مستمری بازنشستگان مطرح شد و از آنجایی که طبق مصوبه شورای عالی کار از آیتم‌های نقدی و غیر نقدی حق بیمه کسر می‌شود، لذا به دنبال این هستیم که این موارد بصورت کامل از سوی سازمان تأمین اجتماعی به حقوق مستمری بگیران اضافه و به آنها پرداخت شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور در ادامه افزود: این جلسه به نتیجه‌ای نرسید و مقرر شد در جلسه بعدی بصورت مفصل در این زمینه بحث و بررسی انجام و تصمیم نهایی گرفته شود.

بیات همچنین اضافه کرد: در خصوص همسان سازی نیز مباحث کارشناسی بسیار خوبی انجام شد. فاکتورها و سناریوهای مختلفی در این جلسه ارائه شد و تیم کانون عالی نیز نظرات و دغدغه‌های خود را مطرح کرد که امیدواریم هرچه سریع‌تر با قول مساعدی که مسئولان داده‌اند این مطالبه چندین ساله و بحق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش ۲۶ درصدی حقوق به دلیل افزایش تورم و سبد هزینه‌های اقشار ضعیف و آسیب پذیر، سال ۹۹ را سال سختی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که بالغ بر ۶۵ درصد آنها را حداقل بگیران تشکیل می‌دهند، پیش بینی می‌کنیم. بنابراین انتظار داریم در سال پایانی دولت و همچنین آغاز به کار مجلس جدید مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی محقق و اجرایی شوند.

کد خبر 4957525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      پرسنل سازمان تامین اجتماعی از درآمد کارگران حقوق میگیرند ولی خود را تابع قانون کار وتامین اجتماعی نمیدانند به حقوق دریافتی بازنشستگان سازمان نگاه کنید متوجه خیلی چیزها بشوید لطفا پیگیری کنید
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      حقوق بارنشستگان افزایش 26 درصدی نداشته بلکه حقوق حداقل بگیران 26 درصد افزایش داشته این نوع افزایش حقوق و افرایش پلکانی در سنوات گذشته ظلم به کسانی است در ایام خدمت حق بیمه بیشتری پرداخت نموده اند.
    • علی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      فقط حرف و شعار،،، همچین میگن 26درصد، انگاری دومیلیون تومن اضافه شده!!! ایهالناس فقط 400 تومن اضافه شده، نرخ تورم از اردیبهشت 98 تا خرداد 99 اینقدره؟!!!!
    • فرهاد پناهی آزاد IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      با تشکر از رئیس تامین اجتماعی و رئیس کانون سراسر کشور امیدوارم هرچه زودتر ما بازنشستگان را از یاس و نا امیدی نجات دهند.کار را آن کرد که تمام کرد.
    • ناشناس GB ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      خدا به زمینتون بزنه
    • بازنشسته IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      0 0
      جلسه های بینتیجههوحرفهای بیعمل وعده های توخالی دردی ازکسی دوانمیکند
    • US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      به نمایندگی از طرف همه بازنشستگان سر کارید،آخه مرد حسابی تجربه شما کجا کاربرد دارد،هنوز بعد بیش ازسه ماه متوجه نیستی که این جلسات بی حاصل وسرکاری می باشد،که اعتراضات بازنشستگان را لوس کنند.