۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹

از امروز؛

بارش های پراکنده در راه گیلان/دمای هوا ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد

بارش های  پراکنده در راه گیلان/دمای هوا ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه خنک و جریانات شمالی به استان، گفت: برای امروز و فردا بارش پراکنده باران و کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود تدریجی توده هوای خنک و جریانات شمالی به منطقه، اظهار کرد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی از عصر و شب امروز (جمعه) شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و در بعضی از ساعات بارندگی و احتمال رعد و برق و تگرگ در طی ۲۴ ساعت آینده در استان گیلان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از عصر و شب امروز (جمعه) و شنبه بارش‌ها در بعضی از مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد داشت، گفت: طی این مدت برای ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی استان آسمان صاف تا نیمه ابری، افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار موقتی نیز پیش‌بینی شده است.

دادرس ادامه داد: در این مدت نیز شاهد کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس در مناطق استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای امروز آسمان استان گیلان کمی تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد و افزایش ابر در بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق وجود دارد، گفت: ارتفاع موج دریا نیز به یک نیم متر رسیده و برای شنا به‌تدریج نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: برای فردا (شنبه) نیز آسمان استان گیلان ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود، گفت: ارتفاع موج دریا نیز بیش از یک متر و نیم و برای شنا نامناسب است.

وی با بیان اینکه دمای فعلی هوای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر ۳۰ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت آن نیز ۹۸ درصد است، گفت: آسمان شهر رشت کمی تا نیمه ابری، کاهش نسبی دما، وزش باد، به تدریج افزایش ابر و بارندگی پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

کد خبر 4958662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha