۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲

امام جمعه قزوین

سبک زندگی مردم در نظام اسلامی باید مبتنی بر آموزه های قرآنی باشد

سبک زندگی مردم در نظام اسلامی باید مبتنی بر آموزه های قرآنی باشد

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: سبک زندگی مردم در جمهوری اسلامی باید بر اساس آموزه های دینی و قرآنی باشد تا به سعادت برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عابدینی در یکصد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که روز پنجشنبه با جمالی پور استاندار و مدیران دستگاه های فرهنگی در شبستان امیر المومنین (ع) مسجدالنبی برگزار شد، اظهارداشت: در بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم زیرا شاید نسل امروز درباره جنگ و اتفاقات دهه ۶۰ سوالاتی داشته باشد که می توانیم آن ر ا بخوبی تبین کنیم تا روشنگری شود.

وی اضافه کرد: باید برای جوانان از دستاوردهای دفاع مقدس بگوییم تا عمق فاجعه در تهاجم فرهنگی دشمن را درک کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم، از طریق رسانه‌های استکباری تلاش می کند تا حقایق را وارونه جلوه دهد و با دروغ پراکنی و شایعه به بدبینی دامن بزند که در این میان هوشیاری افراد ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآورشد: در دوران دفاع مقدس شاهد نوعی از سبک زندگی قرآنی بودیم و در آن ایام رفتار رزمندگان با یکدیگر، روحیات و خلق و خوی و ایثار و شجاعت همه یادگاری از جنگ و برگرفته از روح و سبک زندگی قرآنی بود.

آیت الله عابدینی گفت: در این چهار دهه هر جا که به قرآن توسل کرده و مسیر الهی را رفته ایم به عزت و سربلندی رسیده ایم و هر کجا از آموزه های دینی فاصله گرفته ایم آسیب دیده ایم.

وی اقامه نماز را موجب سعادت بشر و دوری از گناه دانست و تصریح کرد: اقامه نماز در واقع اقامه دین است و نمازگزار را از فحشا و منکر دور می‌ کند.

عابدینی کمک مومنانه به آُسیب دیدگان کرونا را حرکتی انسانی و الهی دانست و افزود: حضور فداکارانه و جانانه تیم پزشکی بیمارستان‌ها در مقابله با کرونا همان مصداق اقامه نماز است.

 وی یادآورشد: زندگی فردی و اجتماعی ما باید به گونه ای باشد که به جهانیان نشان دهیم اهل قرآن و اسلام هستیم و دیگران نیز شیرینی رفتارهای نظام دینی را بچشند و آن را درک کنند.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: برای پیاده شدن سبک زندگی قرآنی باید فکر و عملکرد و رفتار خود را با قرآن بسنجیم و آن را بکار بندیم.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: صداقت اصلی ترین ویژگی اهل ایمان است و قرآن کریم هم به ما می‌گوید جبهه خود را مشخص کنید و برای داشتن سبک زندگی اسلامی بدانید طرفدار چه کسانی هستید و در چه مسیری حرکت می کنید.  

کد خبر 4964298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha