۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

آمادگی صنعت برق برای بومی سازی تجهیزات توسط شرکتهای دانش بنیان

آمادگی صنعت برق برای بومی سازی تجهیزات توسط شرکتهای دانش بنیان

سخنگوی صنعت برق گفت: ما آمادگی داریم نیازهای صنعت برق را به واسطه دانش و توانایی شرکتهای دانش بنیان و فناور رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق امروز در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد گفت: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات صنعت برق در داخل ساخته می‌شود و ما از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت داخل حمایت صد درصدی می‌کنیم که مابقی را به تولید برسانند.

وی افزود: در حال حاضر نیز محصولات متنوعی مانند توربین گازی با راندمان بالا، ترانسفورماتور، کلید قدرت، سیستم هوشمند و کابل و سیستم کنترل با استفاده از ظرفیت ساخت داخل تامین می‌شود. 

رجبی با بیان اینکه هرچه در داخل در صنعت برق تولید شود واردات آن را ممنوع می کنیم، بیان کرد: صنعت برق پای کار و درصدد است که نیازهای خود را به واسطه شرکتهای دانش بنیان برطرف کند زیرا می داند که اگر این کار را نکند فشار تحریم ها موجب اختلال در برق رسانی شده و هزینه های برق را افزایش می دهد.

وی گفت: تجهیزات داخلی استانداردهایی را برای ارائه سرویس رسانی در صنعت برق باید دریافت کنند که این موضوع باید توسط شرکت های دانش بنیان مد نظر قرار گرفته شود.

رجبی مشهدی با اشاره به ضرورت ورود شرکتهای دانش بنیان به تولید سیستم های کنترل  در صنعت برق افزود: ابتدا نیاز است که تولید داخل در این زمینه ها صورت بگیرد و ما از این تولیدات داخل حمایت کنیم؛ در واقع این آمادگی وجود دارد که محصولات در صنعت برق در قالب دو بخش «محصول مرتبط با مشتری» و«محصولات مرتبط با سیستم های کنترل» به تولید برسند و حمایت شوند.

رجبی خاطر  نشان کرد: برخی تجهیزاتی که اکنون در صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت کافی را ندارند و متناسب با رشد مصرف و افزایش مشتری نیستند که درصدد هستیم از محصولات دانش بنیان این بخش نیز حمایت کنیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ما نیازهای صنعت برق را با معاون علمی و فناوری مطرح کرده ایم، عنوان کرد: ما لیستی از نیازهای صنعت برق بر اساس استراتژی ها را تهیه کردیم و کاملا نیازهایمان مشخص است

وی در خصوص دیگر نیازهای صنعت برق گفت: ما علاقمند هستیم از کنتورهای هوشمند استفاده کنیم؛ این کنتورها با وجود اینکه ساخت داخل هستند قیمتهای بالایی دارند؛ به نظر می رسد که شرکتهای فناورانه برای این منظور وارد عرصه تولید شوند و با قیمت پایین تری این محصول را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه همچنین محصولاتی برای کاهش تلفات از کابلهای خودنگهداری در صنعت برق نیاز داریم، بیان کرد: از سوی دیگر برخی تجهیزات برای مانیتورینگ در صنعت برق  فرسوده  هستند که ما از شرکتها حمایت می کنیم.

رجبی با بیان اینکه ما حتما به شرکتهای دانش بنیان اعتماد می کنیم تاکید کرد: همچنین ما برای اینکه امتیازات لازم در مناقصات را داشته باشیم حتی برای تجهیزاتی که برای اولین بار تولید می شوند برنامه ریزی هایی داریم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد شبکه ما طول عمر بالایی دارند که می توانیم با توانایی شرکتهای دانش بنیان این مشکل را برطرف کنیم، خاطر نشان کرد:  به هر حال آمادگی استفاده حداکثری از توانمندی داخل و انتقال دانش فنی در صنعت برق را داریم.

رجبی مشهدی ادامه داد: در صورتی که محصول نیاز به تست و ارزیابی داشته باشد آمادگی داریم تا مکان و سایت ارزیابی را در اختیار شرکت دانش بنیان قرار دهیم. تجهیزات داخلی باید استاندارد لازم را داشته باشد، در این صورت صنعت برق توجه بالایی به آن خواهد داشت.

رجبی مشهدی گفت:در سال گذشته با استفاده از روش‌های نوین بیش از ۶۰۰ مگاوات ظرفیت ایجاد شد و تلاش داریم تا در پیک مصرف، بدون آسیب به نیروگاه‌ها برق پایدار به مصرف‌کنندگان ارائه کنیم زیرا روند افزایش تقاضا و سرمایه‌گذاری مصرف ساعات پیک همخوانی ندارند.

کد خبر 4966171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha