۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶

به دلیل عدم رعایت استانداردها؛

فعالیت مرکز نگهداری گونه‌های حیات وحش در استان بوشهر متوقف شد

فعالیت مرکز نگهداری گونه‌های حیات وحش در استان بوشهر متوقف شد

بوشهر - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: فعالیت یک مرکز نگهداری گونه های حیات وحش در استان بوشهر متوقف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت مراکز نگهداری گونه‌های حیات وحش تابع شرایط و استانداردهایی است که عدم توجه به آنها خطرآفرین است.

وی اضافه کرد: فراهم سازی شرایط استاندارد و توجه به اصول اکولوژیک از مسائل مهمی است که باید در نگهداری گونه‌های حیات وحش در مراکز نگهداری یا تکثیر و یا در باغ‌های وحش مد نظر قرار گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: به همین دلیل فعالیت یک مرکز نگهداری گونه‌های حیات وحش در استان بوشهر به خاطر عدم توجه به اصول بهداشتی و استانداردها متوقف شد.

وی بی‌توجهی به اصول زیست محیطی نگهداری گونه‌ها را از دلایل توقف فعالیت این مرکز دانست و ادامه داد: باقیمانده گونه‌ها شامل چند رأس قوچ و میش به یک مرکز نگهداری مجاز و استاندارد منتقل شد.

قلی نژاد تاکید کرد: نگهداری گونه‌ها برای تکثیر و یا نگهداری در باغ‌های وحش برای آموزش و آشنایی با حیات وحش باید وفق قوانین و مقررات با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت و فراهم سازی شرایط استاندارد باشد.

وی با اشاره به اینکه مراکز نگهداری و تکثیر تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست هستند، افزود: در استان بوشهر دو مرکز تکثیر حیات وحش و دو باغ پرندگان تحت نظارت این اداره کل هستند.

کد خبر 4967132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha