۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

وزیر نیرو؛

تصفیه خانه غرب و جنوب تهران۷۰درصد فاضلاب پایتخت را تصفیه می‌کنند

 تصفیه خانه غرب و جنوب تهران۷۰درصد فاضلاب پایتخت را تصفیه می‌کنند

ری- وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۴ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان امسال در غرب تهران به بهره برداری می‌رسد گفت: تصفیه خانه غرب و جنوب تهران ۷۰درصد فاضلاب پایتخت را تصفیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان ظهر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز ۷و ۸ تصفیه خانه جنوب تهران با اشاره به اینکه در دوران طاغوت با وجود ارتباط و نبود تحریم فقط ۴ تصفیه خانه احداث شده بود اظهار داشت: هم اکنون در کشور طی ۴۰ سال ۲۴۲ تصفیه خانه فعال داریم.

اردکانیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بخش تصفیه پساب‌های صنعتی و فاضلاب شهری جز کشورهای پیشرو در جهان محسوب می‌شود گفت: طبق توافقات انجام شده بین وزارت نیرو و شهرداری تهران به زودی آب فضای سبز تهران از محل تصفیه خانه‌ها تأمین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای تصفیه فاضلاب تهران ۱۲ تصفیه خانه در نظر گرفته شده که از این میزان ۶ تصفیه خانه در مدار است، کلنگ ۲ تصفیه خانه دیگر نیز امروز در جنوب تهران بر زمین زده شده است و ۴ تصفیه خانه فاضلاب نیز تا پایان امسال در بخش غرب تهران به بهره برداری می‌رسد که با راه اندازی آن ۷۰ درصد فاضلاب تهران تصفیه می‌شود.

وزیر نیرو عنوان داشت: تحریم‌ها زمانی فرو خواهد ریخت که مفروضاتی مانند چندگانگی و یکدست نبودن‌ها فرو بریزد که ما با وحدت و یکپارچگی این آرزو را بر دل دشمنان خواهیم گذاشت.

کد خبر 4973228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha