۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸

در صورت عدم کنترل گازهای گلخانه ای؛

تغییرات آب وهوایی بدن انسان را از کار می اندازد

تغییرات آب وهوایی بدن انسان را از کار می اندازد

در صورت ادامه تغییرات آب و هوایی، دمای هوا در برخی مناطق زمین به حدی می رسد که حتی فعالیت اعضای بدن را متوقف می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، طبق تحقیقات اخیر، تغییرات آب و هوایی در برخی از نقاط زمین به حدی شدید می شود که حتی کار کردن خارج خانه نیز تهدیدی برای جان انسان به حساب می آید.

مدل های جدید تغییرات آب و هوایی نشان می دهند در صورتیکه انتشار گازهای گلخانه ای کنترل نشود، میلیون ها نفر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، در معرض سطح خطرناکی از گرما قرار می گیرند و این امر به به ایجاد «تنش گرمایی» منجر می شود. تنش گرمایی شرایط خطرناکی است که توقف فعالیت اعضای بدن را در پی دارد.

این درحالی است که استفاده از دستگاه های تهویه هوا تا حدودی از گرمای هوا می کاهد، اما با توجه به یک تحقیق سازمان ملل استفاده از این دستگاه ها شرایط آب وهوایی را بدتر می کند.

 گابریل درایفون مدیر یکی از طرح های انستیتو نظارت و توسعه حافظ محیط زیست در این باره می گوید: اگر ما از روش هایی اشتباه برای تهویه استفاده کنیم، در حقیقت به افزایش دمای هوا و از بین رفتن خود کمک کرده ایم.

در حال حاضر نشانه هایی از این آینده خطرناک را می توان در برخی مناطق مشاهده کرد. به گفته دکتر جیمی لی یکی از پزشکانی که بیماران مبتلا به کووید۱۹ را در سنگاپور درمان می کند، هم اکنون بسیاری از پزشکان که در شرایط آب وهوایی استوایی مشغول درمان بیماران هستند، باید لباس های حفاظتی ضخیم و سنگینی بپوشند. به زودی افزایش گرمای هوا این پزشکان را در معرض خطراتی قرار می دهد.

لی در این باره می گوید: تغییرات آب وهوایی  یک هیولای بزرگ است و ما باید با تلاش هایی هماهنگ خود را برای آن آماده کنیم. در غیر اینصورت بهای گزافی می پردازیم.

کد خبر 4978393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha