۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی سمنان:

سمنان جزء ۴ استان پرورش‌دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است

سمنان جزء ۴ استان پرورش‌دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است

سمنان- مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به مزیت‌های پرورش ماهی تیلاپیا گفت: این استان جزء چهار استان پرورش‌دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام فلاحی بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با اشاره به فواید پرورش ماهی تیلاپیا در مقایسه با پرورش سایر آبزیان اظهار داشت: در حال حاضر چهار استان سمنان، یزد، خراسان جنوبی و قم ماهی تیلاپیا را در استخرهای خود پرورش می‌دهند.

وی بابیان اینکه مقاومت در برابر بیماری‌ها و بی‌نیازی از مواد دارویی در طول دوره پرورش مهم‌ترین مزیت پرورش این ماهی است، افزود: دوره رشد سریع و تراکم‌پذیری بالا، ضریب تبدیل مناسب و تکثیر آسان، بازارپسندی مناسب، فیله پذیری، ارزش غذایی مطلوب، نیاز آبی کمتر نسبت به سایر آبزیان از دیگر فواید مهم پرورش این ماهی است.

فلاحی با اشاره به آغاز پروژه پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان بیان کرد: این طرح با رهاسازی ۴۰ هزار بچه ماهی تیلاپیا در استخرهای پرورش ماهی اجرایی شد.

۱۴۰ کشور دنیا قادر به پرورش ماهی تیلاپیا هستند

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه این ماهی‌ها به آبزیان سبز معروف هستند، تصریح کرد: ۱۴۰ کشور در دنیا قادر به پرورش این‌گونه از ماهی‌ها هستند.

فلاحی اضافه کرد: ماهی تیلاپیا دومین ماهی پرورشی در جهان بعد از کپور ماهیان است و در آب‌های لب‌شور و غیرمتعارف امکان پرورش دارند.

وی بابیان اینکه تیلاپیا بومی آفریقا است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان سمنان و وجود استخر ذخیره کشاورزی و منابع آبی شور در این استان، در آینده شاهد توسعه و تکثیر این ماهی خواهیم بود.

کد خبر 4979760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha