۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۷

اردوغان:

کسانی که منتظر شکست و زانو زدن ترکیه بودند را ناامید کردیم

کسانی که منتظر شکست و زانو زدن ترکیه بودند را ناامید کردیم

رئیس جمهور ترکیه در بحبوحه تنش‌های اخیر این کشور با یونان اعلام کرد: به خاک و منابع طبیعی هیچ کشوری چشم ندوخته‌ایم. بار دیگر کسانی که منتظر شکست و زانو زدن ترکیه بودند را ناامید کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: ما از حقوق و منافع ملت و کشورمان در هر مکان در دریا، هوا و زمین دفاع می‌کنیم و هیچ طمعی به خاک یا منابع و ثروت کسی نداریم.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: به خاک و منابع طبیعی هیچ کشوری چشم ندوخته‌ایم. از سوی دیگر؛ به هیچ کسی هم اجازه نخواهیم داد که به منافع آنکارا دست درازی کند.  چشم‌اندازمان برای ترکیه‌ای قدرتمند و بزرگ به تدریج عملی می‌شود. بار دیگر کسانی که منتظر شکست و زانو زدن ترکیه بودند را ناامید کردیم.

اظهارات اردوغان در این خصوص در حالی مطرح می شود که ترکیه در سال های اخیر بدون کسب مجوز از دولت های مستقل و قانونی سوریه و عراق نیروی های نظامی خود را به این کشورها اعزام کرده و در خاک آن ها حضور نظامی دارد.

از سوی دیگر، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام آنکارا در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر متعلق به آتن است.

کد خبر 4982831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سهند IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      1 8
      خوش بحالت اردوغان نامت در کنا سایر جنایتکاران تاریخ ماندگار خواهد شد
    • ناشناس IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      2 6
      همینکه اردوغان مدتهاست تلاش میکندترکیه رابدوران عثمانی بازگرداند ودرپی این خواست حریم ومرزهارامیشکندیعنی قصدبهره برداری ازخاک این کشورهاوتوسعه خاکش را داردولی این تنهاتوهمات اوست