۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۶

شهردار اصفهان خبر داد

پرداخت هوشمند کرایه تاکسی در اصفهان از طریق اپلیکیشن«اصکیف»

پرداخت هوشمند کرایه تاکسی در اصفهان از طریق اپلیکیشن«اصکیف»

اصفهان-شهردار اصفهان گفت: در راستای مقابله با شیوع کرونا، پرداخت کرایه تاکسی در اصفهان با نرم افزار هوشمند «اصکیف» امکان پذیر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین برنامه «هریکشنبه-یک افتتاح» در فضایی کاملاً مجازی برگزار شد. این سلسله برنامه‌ها که به افتتاح پروژه‌های شهری اختصاص دارد تحت تأثیر ویروس منحوس قرار گرفته است. این برنامه که از «شبکه شهر» به صورت زنده پخش می‌شد به آغاز رونمایی از خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در جهت هوشمندسازی شهر اصفهان پرداخت. اگرچه تاکنون طرح‌های پرداخت الکترونیک در سیستم تاکسیرانی شهری ناکام مانده اما با ازسرگذراندن تجربه شهروندان اصفهانی در پرداخت الکترونیکی تاکسی‌های اینترنتی این طرح با عنوان «اصکیف» می‌تواند به چالش دائمی پول خرد بین مسافر و راننده پایان دهد.

اپلیکیشن «اصکیف» در جهت هوشمندسازی شهری گام برمی دارد

در برنامه امروز، پنجم مردادماه، «هر یکشنبه- یک افتتاح»، پورمحمد شریعتی نیا که مسیر پل خواجو تا ساختمان شورای شهر را با تاکسی طی کرد، با اشاره به یکی از اولویت‌های شورای اسلامی پنجم کلانشهر اصفهان اظهار داشت: پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریقQR code و اپلیکیشن «اصکیف» در جهت تسهیل زندگی شهروندان قدم برمی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر هوشمندسازی شهری گفت: اگرچه زیرساخت‌های شهر هوشمند فرایندی است که زحمت دارد و در ابتدای کار هر فرایند جدیدی با مقاومت همراه است؛ اما با شیوع بیماری کرونا، پرداخت هوشمند کرایه تاکسی می‌تواند علاوه بر حفظ سلامت رانندگان و مسافران شهری زمینه ساز توسعه شهر هوشمند را فراهم کند.

یک هزار تاکسی زردرنگ به اصکیف مجهز می‌شوند

شهردار اصفهان هم با گریزی به برنامه‌های «هریکشنبه-یک افتتاح» رونمایی از خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان را به فال نیک گرفت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از ابزارهای نوین مدد گرفتیم تا با حفظ سلامت شهروندان به عنوان بهره برداران اصلی پروژه‌های شهری، درهر یکشنبه افتتاح جدیدی را نوید دهیم.

قدرت الله نوروزی با تاکید بر هوشمندسازی شهری تصریح کرد: امروز بالغ بر یک هزار تاکسی زردرنگ شهری به پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» مجهز خواهند شد تا ضمن مبادلات امن پولی بتوان گام مؤثری در جهت شهر هوشمند برداشت.

پرداخت سریع و ایمن در حفظ سلامتی از مزایای «اصکیف» است

در ادامه، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان هم به مزایای پرداخت کرایه تاکسی از طریق بارکد پرداخت و اظهار داشت: پرداخت سریع و راحت کرایه تاکسی بدون همراه داشتن پول نقد از طریق بارکد و اطمینان از پرداخت کرایه مطابق تعرفه تاکسیرانی و ارائه خدمات سامانه بدون دریافت هزینه و به صورت کاملاً رایگان از مزایای پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» است.

هادی منوچهری با اشاره به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی با پرداخت الکترونیک هزینه تاکسی گفت: جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد راه بندان برای تأمین پول خرد و استفاده از سایر خدمات قابل ارائه بر روی بستر سامانه «اصکیف» از مزایای دیگر این طرح است.

وی با اشاره به تاریخچه طرح‌های هوشمندسازی ناوگان تاکسی رانی شهرداری اصفهان از سال ۱۳۸۹ عنوان داشت: اگرچه دغدغه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی نزدیک به یک دهه سابقه دارد اما در طرح جدید با آسیب شناسی طرح‌های گذشته سعی شده تا راهکار فنی و اجرایی آن با کمترین نقص توأم شود.

منوچهری در گام نخست، پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» را به بالغ بر هزار دستگاه خودروتاکسی زردرنگ در کلانشهر اصفهان محدود کرد و افزود: لازم است شهروندان اپلیکیشن «اصکیف» را بر روی تلفن همراه نصب کنند و یا عدد سه را به سامانه ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ ارسال کنند؛ مسافران به محض آنکه سفر درون شهری خود را آغاز کردند از بارکدی که بر روی داشبورد و پشت صندلی است اسکن کرده و اطلاعات هزینه سفر را از طریق وارد کردن شماره کارت و رمز پویا پرداخت کنند.

وی به دلنگرانی رانندگان تاکسی برای مدت زمان واریزی پایان داد و افزود: در طول شبانه روز هر ۸ ساعت یکبار مبلغ دریافتی به حساب رانندگان تاکسی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» را عملیاتی پرداختی دانست و گفت: از طریق این نرم افزار نمی‌توان مسافت را محاسبه کرد بلکه اطلاعات پرداختی بر اساس کورس تعریف شده و یا برچسب چسبیده به شیشه، تعیین می‌شود؛ چنانچه مسافری درخواست تاکسی دربست داشت می‌تواند مبلغ به توافق رسیده با راننده را وارد کند.

وی اهمیت اپلیکیشن «اصکیف» را در مدیریت تعداد سفرهای درون شهری توسط رانندگان تاکسی برشمرد و افزود: در تمام کشور طرح‌های مشابه پرداخت کرایه تاکسی از طریق بارکد انجام شده است اما آنچه اپلیکیشن «اصکیف» را متمایز می‌کند زیرساخت‌های مناسبی است که توسط اصفهان کارت با تعریف بارکد یکسان و بهره وری بالا، فتح الباب شهر هوشمند تعریف شده است.

۷۰ درصد تاکسی‌های اصفهان تا پایان سال به «اصکیف» مجهز می‌شوند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان هم با اشاره به رونمایی از پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان در جهت رفاه و آسایش بیشتر است و در جهت تحقق این امر خدماتی آسان و روان برای شهروندان برنامه ریزی شد.

امیراحمد زندآور با تاکید بر اینکه دستورالعمل اولیه شورای اسلامی شهر در دوره پنجم بر شهر هوشمند پایه ریزی شده است، تصریح کرد: شهروندان با روش‌ها و فنون جدید می‌توانند به سمت توسعه شهری و توانمندسازی شهری گام بردارند که کلانشهر اصفهان در هوشمندسازی چهارراه‌ها و خیابان جایگاه نخست و دوم را در کشور دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال بالغ بر ۷۰ درصد تاکسی‌های کلانشهر اصفهان از خدمات الکترونیک سامان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» بهره مند شوند.

کد خبر 4983819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha