۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴

کاهش ۸ تا ۱۷ درجه ای دمای هوا در گیلان

کاهش ۸ تا ۱۷ درجه ای دمای هوا در گیلان

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه خنک و بارشی از فردا (دوشنبه) به این استان، گفت: شرایط برای کاهش ۸ تا ۱۷ درجه ای دمای هوا فراهم می شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه خنک و بارشی از فردا (دوشنبه) به استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی با نفوذ تدریجی این سامانه افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق (بعضی نقاط موقتی شدید) برای استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز سه شنبه در استان حاکم خواهد بود، گفت: در این مدت خنک شدن و کاهش ۸ تا ۱۷ درجه‌ای دمای هوای گیلان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: آسمان گیلان برای امروز (یکشنبه) نیز صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، وزش باد (گاهی جنوبی)، پاره‌ای نقاط افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه آسمان گیلان برای روز دوشنبه نیز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و در برخی از ساعات بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش بینی شده است، گفت: ارتفاع موج دریا نیز برای روز دوشنبه بیش از یک متر پیش بینی شده برای فعالیت‌های دریایی به تدریج نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه بلا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر خسارت به شالیزارها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال لغزش و رانش زمین دور از انتظار نیست، افزود: شهروندان و مسافران از استقرار در کنار رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان و شالیکاران برای محصول خود در این مدت تمهیدات لازم اتخاذ کنند.

کد خبر 4988774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha