۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

ویروس کرونا باعث شد جامعه پزشکی را بهتر درک کنیم

ویروس کرونا باعث شد جامعه پزشکی را بهتر درک کنیم

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، با اشاره به جانفشانی های کادر درمان در مقابله با کرونا، گفت: کرونا باعث شد تا بهتر جامعه پزشکی را درک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدادی، در وبینار رسانه و مسئولیت اجتماعی با نگرانی بر بحران کرونا که بعد از ظهر چهارشنبه در محل سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: زندگی بشر در تلاطم و در مسیر تاریخ با موضوعات مختلف مواجه می‌شود ولی شاید موضوعاتی سخت باشد که اطلاعی درباره آن نداشته باشیم چرا که نتیجه بی اطلاعی غافلگیری است و رفتار را دچار نوسان می‌کند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه کرونا بر زندگی مردم تحمیل شد، افزود: این ویروس لایه‌های جسمی و روحی دارد که لایه جسمی آن بر بستر تلاش، همت، معرفت و رحمت کادر بهداشت و درمان استوار است که این افراد نیز طی این مدت حماسه آفریدند.

وی گفت: خروجی فداکاری چیزی جز معرفت نیست که آن را در کادر بهداشت و درمان مشاهده کردیم که همیشه بوده اما کرونا باعث شد ما آن را بیشتر ببینیم.

خدادی با اشاره به اینکه این روزها خیلی شباهت به دفاع مقدس دارد، گفت: تلاش کردن و نبودن به خاطر بودن دیگران پیامی است که در عمل کادر بهداشت و درمان به همه دادند و درمان درد بدون معرفت امکان پذیر نیست و شاید در کرونا ما این را با تمام وجود درک کردیم در حالی که پزشکان شبانه روز در معرض ابتلاء به انواع و اقسام بیماری‌ها و ویروس‌ها هستند اما کرونا باعث شد امروز جامعه پزشکی را بتوانیم بهتر درک کنیم و شاید جفایی بوده که ما در این سال‌ها به آنها داشتیم.

وی در خصوص اقدامات خبرنگاران نیز گفت: فصل مشترک همه خبرنگاران مانند پزشکان، معرفت است و در مواجهه با کرونا هم این فداکاری در بین خبرنگاران مشاهده شد زیرا هر جا بحران و حادثه است، خبرنگار نیز حضور دارد.

کد خبر 4991794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha