۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۳۶

با توجه به محدودیت‌های کرونایی؛

نگرانی متولیان کشتی از تمرینات غیراصولی/ «تعطیلی»تنها راهکار نیست

نگرانی متولیان کشتی از تمرینات غیراصولی/ «تعطیلی»تنها راهکار نیست

تمرینات انفرادی و گاها غیراصولی کشتی‌گیران در شرایط کنونی که همه چیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار دارد به یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان کشتی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی باعث شد تا تمامی ملی‌پوشان به ناچار به شهر و دیار خود بازگردند و تمرینات انفرادی را در دستور کار خود قرار دهند. هر چند اعضای کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی از همان ابتدای تعطیلی اردوها به کمک فضای مجازی بر روند تمرینات انفرادی کشتی گیران نظارت داشتند، اما روند تمرینات با این سبک و سیاق به هیچ عنوان با تمرینات درون اردویی یکسان خوانده نشد و نتوانست بازده صددرصدی داشته باشد.

اهمیت این موضوع تا حدی احساس شد که چندی پیش کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با دعوت از برخی آزادکاران به خانه کشتی، نشستی را برگزار کرد تا کشتی‌گیران با استفاده از یک اپلیکیشن ویژه برای تمرینات انفرادی، بتوانند بیشتر با مربیان و همقطاران خود در ارتباط باشند. البته بر خلاف کشتی آزاد، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی از ماهها قبل از این روش سود برد و با تشکیل یک گروه در فضای مجازی، نوعی تعامل و یکپارچگی را در روند تمرینات انفرادی فرنگی‌کاران ایجاد کرده بود.

در همین راستا علیرضا رضایی نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر چند مدتهاست کشتی گیران مشغول تمرینات انفرادی هستند، اما این تمرینات باید اصولی، استاندارد و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی باشد تا مبادا این کشتی گیران دچار آسیب یا حتی بیماری شوند. به همین دلیل باید برنامه ویژه ای برای کشتی گیران تدوین و اجرایی شود تا این بچه ها گرفتار شتابزدگی در تمرینات نشوند و با هماهنگی و حساسیت بیشتری تا زمان از سرگیری اردوها به تمرین بپردازند.

وی به بحث آغاز رقابتهای لیگ کشتی اشاره کرد و افزود: اینکه بگوئیم تمامی مسابقات تعطیل باشد، اصلا تصمیم و اقدام درست و منطقی نیست، بلکه باید کاری کرد که کشتی‌گیران بتوانند در چارچوب و ضوابط خاص وارد فعالیت و عرصه مسابقات شوند. البته فدراسیون کشتی در این خصوص، تصمیم گیرنده اصلی نیست و همه در انتظار تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستند تا این ستاد مجوز آغاز فعالیت های کشتی را صادر کند.

رضایی در پایان گفت: با کمال تعجب می بینیم بسیاری از اماکن عمومی، باز و فعال هستند، اما باشگاه‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان تعطیل مانده اند. در حالیکه بسیاری از همین باشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند بهتر و ایمن‌تر از هر مکان دیگری به ورزشکاران سرویس دهند و فعالیت کنند. به نظر من ریسک بیماری در فضاهای ورزشی به مراتب از موج سفرهای هموطنان به شهرهای مختلف کمتر است. باید قبول کرد همین سفرهای غیر ضروری بین شهری، می تواند ویروس کرونا را به راحتی به نقاط مختلف کشورمان منتقل کند و زمینه ساز شیوع بیشتر این ویروس شود. در نتیجه امیدوارم متولیان امر ، فکری به حال ورزش کرده و مجوز فعالیت و برگزاری لیگ کشتی را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی صادر کنند.

کد خبر 4995255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha