۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

۷۵ درصد پول گندم کاران کردستانی به حساب آنها واریز شده است

۷۵ درصد پول گندم کاران کردستانی به حساب آنها واریز شده است

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تاکنون ۷۵ درصد پول کشاورزان گندم کار این استان پرداخت شده است.

محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برداشت گندم از اراضی کشاورزی استان کردستان از اوایل تیرماه، تا روز گذشته ۶۵۵ هزار و ۷۴۲ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی با ۷۰ درصد برداشت و ۳۴۶ هزار هکتار و گندم دیم با ۶۲ درصد برداشت داریم، افزود: پیش بینی می‌شود از سطح این اراضی تا پایان فصل برداشت گندم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر از ۹۰ مرکز خرید گندم ۸۴ مرکز فعال هستند، گفت: آهنگ خرید گندم در استان در حال حاضر روزانه به ۸ هزار و۵۳۳ تن می‌رسد.

سپری با اشاره به ارزش ریالی بهای گندم در استان که معادل یک هزار میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون یک هزار میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۸۹ هزار تومان آن به حساب گندم کاران کردستانی واریز شده است که نشان دهنده پرداخت ۷۵ درصدی به کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۶۱ صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان رشد خرید گندم در استان بوده است.

سپری به میزان خرید گندم در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار با ۱۸۵ هزار و ۴۶۲ تن بیشترین و شهرستان سروآباد با ۹۷۵ تن کمترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به کلزای خریداری شده از کشاورزان استان کردستان اشاره کرد و گفت: تا کنون یک هزار و ۷۷۶ تن کلزا از ۲۲۷ کشاورز کردستانی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع ۷ میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان بوده است.

سپری در پایان اظهار کرد: شهرستان سقز با ۵۷۸ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم و بیجار با ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم بیشترین و کمترین میزان خرید کلزا را به خود اختصاص داده‌اند.
 

کد خبر 4997817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha