۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۷

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کردستان:

۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فناور کردستان پرداخت شد

 ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فناور کردستان پرداخت شد

سنندج - مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان گفت: سال گذشته ۶۰ فقره تسهیلات بانکی با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال به افراد و شرکت‌های فناور استان کردستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شکری صبح امروز در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری سنندج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش فناوری مستقر در استان‌ها در راستای ماده ۱۰۰ قانون برنامه توسعه و ماده ۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه و بند الف ماده ۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه و در راستای اصل ۴۴ تشکیل شده‌اند.

وی افزود: باین صندوق در راستای حمایت از طرح‌های فناورانه و ریسک پذیر راه اندازی شده است و تسهیلات ویژه ای را در این بخش به افراد واجد شرایط پرداخت می‌کند.

شکری یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان در سال ۹۷ ثبت شد و فعالیت خود را در سال ۹۸ آغاز کرد.

وی افزود: سرمایه اولیه این صندوق در استان کردستان در ابتدا ۱۵ میلیارد ریال بود که با جذب اعتبارات از طریق معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حدود ۲۰ میلیارد ریال و یک خط اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به سرمایه صندوق اضافه شده است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان بیان کرد: سال گذشته توانسته‌ایم ۶۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال را به افراد و شرکت‌های فناور استان کردستان پرداخت کنیم.

وی افزود: کار اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان است که با توجه به کثرت و نیازمندی‌های این شرکت‌ها صندوق آماده ارائه خدمات به آنها است.

شکری عنوان کرد: صندوق پژوهش فناوری استان‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به این شرکت‌ها تسهیلات در اختیار آنها قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: سقف پرداختی در استان کردستان به شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته ۱۳۰ میلیون تومان بوده است که این سقف برای امسال می‌تواند افزایش یابد.

کد خبر 4998609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha