۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۹

عضو هیئت علمی دانشگاه:

خلاء و شکاف در ورزش همگانی زیاد است/ از نقش مدارس نباید غافل شد

خلاء و شکاف در ورزش همگانی زیاد است/ از نقش مدارس نباید غافل شد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: خلاء و شکاف در ورزش همگانی بسیار زیاد است و برای دستیابی به نتیجه مورد نظر باید آموزش و فرهنگ‌سازی انجام شود.

حسین شیروانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نقش ورزش همگانی در زندگی مردم گفت: فعالیت بدنی و انجام فعالیت‌های ورزشی برای تمام شهروندان یک نیاز روزمره است. ورزش از قهرمانی تا همگانی دارای ابعاد مختلفی است. مهم‌ترین قسمت ورزش که مسئولان باید روی آن سرمایه‌گذاری کنند چرا که مستقیم بر سلامت و نشاط جامعه اثرگذار است، ورزش همگانی است.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه چرا ورزش همگانی مغفول مانده و به جایگاه واقعی خود نرسیده، باید آسیب‌شناسی شود. همچنین باید بررسی شود که چرا میل و گرایش زیادی به سمت ورزش همگانی نیست. ابتدا باید نهادهایی که متولی این امر هستند، فرهنگ‌سازی اساسی انجام دهند. اینکه چقدر ورزش را آموزش می‌دهند و درباره مزایای آن با مردم صحبت می‌کنند، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن رسیدگی شود. ورزش در پیشگیری از بیماری‌ها نقش بسزایی دارد و دُز مصرف دارو را کم می‌کند؛ اینها مسائلی است که باید فرهنگ‌سازی در آن انجام گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تأکید کرد: نهادهایی که متولی این امر هستند، ابتدا به وزارت آموزش برمی‌گردند. در چند سال گذشته حرکت‌هایی انجام شده اما آنقدر خلاء و شکاف زیاد است که باید جدی‌تر در آن ورود کرد که بتواند اثرگذار باشد. از نقش مدارس نیز نمی‌توان غافل شد چرا که همیشه در فرهنگ‌سازی مهم بودند و بیشترین استعدادها از مدارس خواهد بود. درواقع، شالوده و اساس آموزش، مدارس هستند و فرزندانمان سبک زندگی را آنجا شناسایی می‌کنند.

شیروانی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز یکی از نهادهای جدی در این زمینه است که به آموزش و فرهنگ‌سازی می‌تواند کمک و بسترهای لازم را فراهم کند.

وی درباره روزهای کرونایی نیز گفت: آنچه در مقالات می‌خوانیم نشان می‌دهد که ورزش نقش مثبتی در آماده‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و ورزش منظم می‌تواند ابتلا به بیماری را کاهش دهد. شواهد نشان می‌دهد افراد مبتلا پس از بهبودی در زمان ریکاوری نیز یکسری فعالیت‌های ورزشی را انجام می‌دهند و تا حدودی به بازگشت سریعتر بیماری کمک می‌کنند.

کد خبر 4998978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha