«میدل ایست آی» بررسی کرد؛

توافق ابوظبی و تل آویو بر روی شن نوشته شده است

توافق ابوظبی و تل آویو بر روی شن نوشته شده است

یک نویسنده انگلیسی در مقاله ای نوشت که توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی خیلی زود شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیوید هیرست» نویسنده انگلیسی در مقاله خود در سایت «میدل ایست آی» در خصوص توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نوشت: این توافقنامه سریع‌تر از معاهده‌های صلح اردن و مصر شکست خواهد خورد.

بر اساس این مقاله، توافقنامه میان امارات و رژیم صهیونیستی بر روی شن‌ها نوشته شده و تنها باعث به وجود آمدن درگیری‌های بیشتر می‌شود.

در این مقاله نوشته شده است: بن زاید ولیعهد ابوظبی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هر ۳ نیازمند یک دستاورد دیپلماتیک بودند. آنها می‌دانند اگر قدرت را از دست بدهند چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

در ادامه این مقاله آمده است: این توافقنامه یک رویکرد شکست خورده است. هر ۳ اسمی که نام بردیم در دولت‌های خود در بن بست قرار گرفته‌اند.

بر اساس این مقاله، ترامپ بر اساس نظرسنجی‌های کنونی از رقیب انتخاباتی خود یعنی جو بایدن عقب‌تر است. نتانیاهو با اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی و در برابر منزل خود رو به رو است. بن زاید نیز در سایه سیاست خارجی خود از تلاش برای کودتا در ترکیه تا محاصره قطر و نبرد لیبی در بن بست قرار گرفته است.

بن زاید به یک تکیه گاه جدید در منطقه نیاز دارد چرا که به خوبی می‌داند دیگر سرمایه گذاری بر روی ترامپ جواب نمی‌دهد. وی به اندازه کافی در داخل سرویس اطلاعات آمریکا (سی آی ای) و پنتاگون دشمن دارد.

این توافقنامه هیچ ارتباطی به پایان دادن درگیری‌ها در منطقه ندارد بلکه به ایجاد یک رژیم منطقه‌ای جدید میان حاکمان مستبد عرب و اشغالگران صهیونیست مرتبط است.

امارات و رژیم صهیونیستی چند روز پیش توافقی را امضا کردند که به موجب آن عادی سازی روابط میان آنها که تا سال‌های پیش به صورت پنهانی بود، علنی می‌شود. این اقدام ابوظبی با موجی از واکنش‌های منفی مواجه شده است به طوری که فعالان عرب خواهان بسته شدن سفارت امارات در کشورهای عربی شده‌اند.

کد خبر 5001593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      بدون شک این سناریوی مسخره و دلقک گونه از سویی و خیانت آمیز و خبیثانه از سوی دیگر؛ به هیچ وجه از نوع سیاسی متعارف آن نیست بلکه بیشتر جنبه امنیتی و اطلاعاتی و مخرب دارد .