۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خبر داد:

اجرای ۹۲۹ برنامه در هفته احیاء امر به معروف و نهی در استان بوشهر

اجرای ۹۲۹ برنامه در هفته احیاء امر به معروف و نهی در استان بوشهر

بوشهر- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از اجرای ۹۲۹ برنامه در هفته احیاء امر به معروف و نهی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: کارسازترین ابزار در مکتب الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: باید هر کس در حیطه کاری خودش در قلم، زبان، فکر، اندیشه و محیط کار اقداماتی در راستای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

رزمجو با بیان اینکه برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر از ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود اضافه کرد: در طول این هفته تا ششم شهریورماه عناوینی تعیین‌شده و برنامه‌های متنوعی تدوین و ارائه می‌شود.

رزمجو از اجرای ۹۲۹ برنامه در هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ۵۵ برنامه در مرکز استان، ۱۲۰ برنامه آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ادارات در شهرستان‌ها، ۷۵۴ برنامه در دیگر فضاها اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: مشارکت مردمی، سلامت اداری، مبارزه با فساد و مسئولیت اجتماعی از جمله برنامه‌های هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر است.

رزمجو اضافه کرد: دیدار با علما و روحانیون و نماینده ولی‌فقیه در استان، تجلیل از خانواده‌های شهدای امر به معروف و مدافع سلامت، نشست تخصصی با مسئولان دادگستری استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه در تمامی ادارات استان دبیر ستاد امر به معروف تعیین‌شده است افزود: دستگاه‌های اجرایی و اداری موظف به تشکیل ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی، با بیان اینکه بی‌توجهی به این فریضه الهی مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌کند تأکید کرد: بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی گوناگون در جامعه و خانواده‌ها ایجاد می‌کند و امروز در فضای مجازی دشمنان به این مهم توجه ویژه‌ای کرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با تأکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گفت: در طول سال اصحاب رسانه باید در ترویج این فریضه از جمله ارائه حدیثی از ائمه اطهار (ع) توجه کنند.

رزمجو به بیان اینکه برگزاری عزاداری سنتی به سبب جلوگیری از انتشار کرونا ممنوع شده است اضافه کرد: فرهنگ عاشورا به واسطه عزاداری‌های محرم توسط شیعیان زنده نگه داشته شده است و امسال با توجه به شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا این مراسم بیشتر به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سوق داده‌شده و از این طریق فرهنگ عاشورا در جامعه متبلور است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از احداث ساختمان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: زمینی با کمک مسؤولین استانی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع برای ساختمان امر به معروف داده شد و اقدامات اولیه برای تأمین اعتبار آن نیز انجام‌شده است.

کد خبر 5003179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha