۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان:

۶۸ خانه هلال در روستاهای لرستان راه‌اندازی می‌شود

۶۸ خانه هلال در روستاهای لرستان راه‌اندازی می‌شود

خرم‌آباد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از راه‌اندازی ۶۸ خانه هلال در روستاهای این استان طی هفته دولت و با هدف گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صارم رضایی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از راه اندازی ۹ خانه هلال در روستاهای لرستان طی هفته دولت خبر داد و گفت: این واحدها همزمان با سراسر کشور افتتاح می‌شود و دیگر خانه‌های هلال نیز در روزهای آتی افتتاح می‌شوند.

وی اظهار داشت: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه، گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث روستایی راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطرنشان کرد: در طرح خانه‌های هلال به دنبال افزایش آگاهی عمومی مردم در نحوه برخورد با حوادث و آموزش‌های امدادی هستیم که در نهایت نسبت به مسئولیت خود در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای نقش این نهاد را ایفا کرده باشیم.

رضایی از مزیت‌های ایجاد خانه‌های هلال علاوه بر جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی که توسط خانه‌های داوطلب انجام می‌شود را فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب و حتی امدادگر ذکر کرد و گفت: این کانون‌ها به ویژه در مناطق شهری و روستایی در هنگام رخداد بلایا و حوادث می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت‌های اصلی جمعیت هلال احمر در کشور است، افزود: انتظار داریم با راه اندازی و توسعه خانه‌های هلال در روستاهای شهرستان‌ها افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی و اشاعه فرهنگ خود امدادی و نوع دوستی در جامعه ایفا کند، خاطرنشان کرد: این نهاد امروز در کشور به عنوان یک سازمان پیشتاز در مباحث امداد و نجات مطرح است.

کد خبر 5007298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha