۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۵۲

یک ایرانی نادیده گرفته شد؛

نمره منفی برای وبینار کاراته آسیا/کلاسی خارج از استانداردهای لازم

نمره منفی برای وبینار کاراته آسیا/کلاسی خارج از استانداردهای لازم

وبینار آموزشی کنفدراسیون کاراته آسیا در بخش کومیته با تدریس یکی از گمنام‌ترین قهرمانان قاره کهن در پایین تر سطح فنی ممکن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه آموزشی به رغم حضور پر تعداد قهرمانان بلند آوازه جهان و آسیا در قاره کهن که از توان و پتانسیل فنی در حد استانداردهای جهانی بر خوردارند در میان شگفتگی همگان به کسی سپرده شد که علاوه بر گمنام بودن و ضعف فاحش در امر تدریس با استانداردهای یک سمینار معمولی بین المللی هم فاصله‌ای بسیار فاحش داشت و به زعم بسیاری از آگاهان، این مدرس سبک وزن مالزیایی هرگز نتوانست سمیناری در قد و قواره آسیا ارائه دهد.

بعد از برگزاری موفقیت آمیز وبینار آموزشی مسئولان کاراته آسیا (در رشته کاتا) که با تدریس یکی از اسطوره‌های کاراته جهان و آسیا (تاگو ساکوموتو) همراه بود، انتظار می‌رفت در بخش کمیته نیز چنین روندی طی شود اما متأسفانه شاهد بازتاب بسیار متفاوت غیر قابل تصور و منفی آن در جامعه کاراته آسیا بودیم.

در حالی که کشورهای ژاپن، ایران، چین، قزاقستان و یا حتی ازبکستان قهرمانان صاحب نام و عنوان دار جهانی و قاره‌ای در اختیار داشته و اکنون نیز دارای سهمیه‌های المپیک هستند، با نفوذ و ارتباط عضو مالزیایی هیأت اجرایی کنفدراسیون کاراته آسیا، تدریس این کلاس به «پووانس واران» از مالزی قرار گرفت. کاراته کایی که در دوران قهرمانی، چهره مطرحی نبود.

عدم تسلط به زبان انگلیسی، صدای نامطلوب و چیدمان بد آموزشی و قطع و وصل‌های مکرر و طولانی مدت حوصله شرکت کنندگان را سر برده و صرفاً وقت آنان را تلف کرد و خاطره‌ای نه چندان دلچسب به جا گذاشت. عدم ارائه یک آموزش هدفدار کلاس را در سطح نامتناسبی قرار داد. اگر کشورهای حاضر در قاره کهن را در رشته کاراته به سه گروه A وBوC تقسیم کنیم با ارفاق این کلاس را می‌توان مناسب برای گروه C قلمداد کنیم.

حضور مدرسان و مربیان بر جسته و قهرمانان طراز اول در آسیا و قهرمانان شناخته شده در سطح جهان از کشورهایی که در بالا ذکر شد، این توقع را ایجاد می‌کرد که وقتی قرار است در دورانی که ورزشکاران مانند سایر اقشار جامعه به ماندن در خانه تشویق می‌شوند، با استفاده از این پتانسیل بالا، چنین فرصتی از طریق فضای مجازی مغتنم شمرده شود.

متأسفانه در انتخاب مدرس نه تنها علیرضا سلیمانی مربی ایرانی تیم ملی مالزی که در بخش آموزش تبحر بالایی دارد، نادیده گرفته شد، بلکه قهرمانان صاحب نامی چون «نیشیمورا» و «آراگا» ی ژاپنی، پورشیب، گنج زاده، عسگری، مهدیزاده از ایران، «دارخان» ازبکستانی و سایر قهرمانان برجسته از آسیا نیز نادیده گرفته شدند تا آسیایی‌ها از برگزاری یک کلاس آموزشی جذاب و سطح بالا محروم شوند.

کد خبر 5011260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha