۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳

یک روزنامه عبری زبان؛

تل آویو به دنبال غرامت در سایه قرارداد تسلیحاتی ابوظبی است

تل آویو به دنبال غرامت در سایه قرارداد تسلیحاتی ابوظبی است

یک روزنامه عبری زبان به تلاش رژیم صهیونیستی برای دریافت غرامت به دلیل قرارداد تسلیحاتی آمریکا و امارات اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب ۴۸، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی که امروز چاپ شد نوشت که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای گرفتن غرامت به خاطر قرارداد تسلیحاتی امارات و آمریکا هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی پیشتر نسبت به اینکه امارات جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ را از آمریکا در چارچوب توافقنامه عادی سازی روابط با تل آویو خریداری کند، انتقاد کرده بودند.

این روزنامه عبری زبان نوشت که تل آویو علاوه بر غرامت، قصد دارد سقف درخواست خود را مبنی بر دریافت تسلیحات آمریکایی افزایش دهد.

در سایه تعهدات آمریکا مبنی بر محافظت از به اصطلاح برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه، به نظر می‌رسد تل آویو قصد دارد به تسلیحات بسیار پیشرفته‌تری دست یابد.

بر اساس این گزارش، دولت ترامپ تلاش می‌کند کنگره را راضی کند تا آمریکا به امارات تسلیحات پیشرفته بفروشد.

از سوی دیگر روزنامه اسرائیل الیوم در خصوص رایزنی با مقامات عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نوشت که پیشرفت‌های محسوسی در این رابطه حاصل شده است اما به نظر می‌رسد پادشاه عربستان هنوز با این مسأله مخالف بوده و ممکن است این اقدام در آینده نزدیک صورت نگیرد. در این خصوص اختلافاتی نیز در واشنگتن به وجود آمده است چرا که برخی مسئولان آمریکایی در دولت این کشور معتقدند که مردم عربستان هنوز آمادگی سازش با رژیم صهیونیستی را ندارند.

در جریان سفر جرد کوشنر مشاور کاخ سفید به عربستان طی هفته گذشته، طرحی سه جانبه میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان شبیه اقدام کوزوو (موافقت با برپایی سفارتخانه در قدس اشغالی) مطرح شد. البته موفقیت این طرح تأیید شده نیست.

کد خبر 5016928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha