۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳

الاخبار بررسی کرد؛

بحران سیاسی؛ بخش جدایی ناپذیر رژیم صهیونیستی

بحران سیاسی؛ بخش جدایی ناپذیر رژیم صهیونیستی

یک روزنامه لبنانی به بحران های داخلی و سیاسی رژیم صهیونیستی به ویژه بحران کرونا و حرکت این رژیم به سمت از هم گسیختگی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تحت عنوان «فروپاشی در اسرائیل: آنچه که کرونا از رژیم به بن بست رسیده، می گوید» نوشت: به نظر می‌رسد بحران سیاسی در اراضی اشغالی بخش جدایی ناپذیر از رژیم صهیونیستی است. درست است که تل آویو در بُعد منطقه‌ای به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربی است و اعراب در یک صف برای کسب رضایت آمریکا آماده توافق با رژیم صهیونیستی هستند اما در برابر این اتفاق، شاهد بحران داخلی و تنش‌های اجتماعی در اراضی اشغالی هستیم.

برتری دادن منافع شخصی و درگیری‌های سیاسی میان احزاب در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و اتحاد، مهم‌ترین شاخصه ای است که صهیونیست‌ها آن را در اختیار ندارند. چه بسا بحران کنونی در اراضی اشغالی بدترین بحران در طول تاریخ این رژیم جعلی باشد. بنا بر اذعان تحلیلگران صهیونیست در روزنامه هاآرتص، اسرائیل تبدیل به کابینه‌ای شکست خورده و از هم گسسته شده و هر حزبی به دنبال منافع خاص خود است.

بنا بر اذعان این تحلیلگران، رژیم صهیونیستی از فقدان یک رهبری سیاسی رنج می‌برد. توجه به منافع شخصی در این رژیم به حدی رسیده که نهادهای حکومتی دچار ضرر و زیان شده‌اند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی از عادی سازی روابط با امارات سخن می‌گوید که وزرای خارجه و جنگ این رژیم در جریان امور قرار نگرفته بودند. برتری دادن منافع شخصی و درگیری‌های سیاسی میان احزاب در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و اتحاد، مهم‌ترین شاخصه ای است که صهیونیست‌ها آن را در اختیار ندارند

رسانه‌های عبری زبان نسبت به آینده این رژیم هشدار داده‌اند. گرچه ممکن است سخن گفتن از فروپاشی رژیم صهیونیستی هنوز کمی زود باشد اما این رژیم با بحران‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند که برای نابودی آن کافی است. بحران کرونا به یکی از ابزارهای سیاسی در رژیم صهیونیستی برای سرکوب رقبا تبدیل شده است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که در شرایط وخیمی قرار دارند رو به افزایش است.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» اعلام کرده که تصمیمات اتخاذ شده در خصوص بحران کرونا در اراضی اشغالی سیاسی بوده و نباید از آنها پیروی کرد. نتانیاهو نیز رقبای سیاسی خود را به سوء استفاده از این بحران متهم می‌کند.

کد خبر 5019496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha