۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۷

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

۹۵ درصد کالاهای مشمول استاندارد اجباری دارای نشان استانداردهستند

۹۵ درصد کالاهای مشمول استاندارد اجباری دارای نشان استانداردهستند

زنجان-مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با نظارت مستمر کارشناسان استاندارد، ۹۵ درصد کالاهای مشمول استاندارد اجباری عرضه شده دارای نشان استاندارد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد زنجان، داود کارگرزاده گفت: با نظارت مستمر کارشناسان استاندارد، ۹۵ درصد کالاهای مشمول استاندارد اجباری عرضه شده دارای نشان استاندارد هستند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل بازار (طرح طاها) در استان، طی مردادماه سالجاری، ۲۲۴ مورد بازرسی از مراکز صنفی استان، صورت گرفته است که بیش از ۹۵ درصد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، دارای نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی معتبر بودند.

مدیرکل استاندارد زنجان، گفت: در همین راستا تعداد ۹ مورد، مغایرت با استاندارد مشاهده شد، که کالاهای مغایر توقیف و به واحد حقوقی اداره کل معرفی شده است.

کارگرزاده تاکید کرد: بازرسی و نمونه برداری از مراکز صنفی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات عرضه شده در استان بدون اطلاع قبلی در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد و چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت مشاهده شود با متخلفان مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد می‌شود.

وی، از مردم خواست که حتماً در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند سریعاً مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی‌ها و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام پذیرد.

کد خبر 5023245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha