۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹

با حضور علیرضا بدیع؛

نشست مجازی روز شعر ادب فارسی در گناوه برگزار شد

نشست مجازی روز شعر ادب فارسی در گناوه برگزار شد

گناوه- نشست مجازی روز شعر ادب فارسی با حضور علیرضا بدیع، دانشجویان پیام نور گناوه و تعدادی از شاعران شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاعر و کارشناس شعر و ترانه صدا سیما ظهر جمعه در این نشست با گرامیداشت روز شعر ادب فارسی اظهار داشت: اگر با یک چیز در تاریخ و جغرافیا در زمان‌های مختلف در جهان شناخته شویم آن همان شعر و ادب فارسی است.

علیرضا بدیع افزود: این ایام علاوه بر روز شعر و ادب فارسی، آغاز هفته دفاع مقدس است.

کارشناس شعر و ترانه صدا سیما کشور گفت: یکی از رسته‌ها و رشته‌های شعر معاصر ادبیات دفاع مقدس است که تا پیش از این به عنوان ادبیات حماسی از آن یاد می‌شد.

بدیع یادآور شد: در ادبیات دفاع مقدس شاهکارهای بزرگی در این زمینه خلق شد و شعرهای بزرگی سروده شده است.

وی اضافه کرد: هیچ شاعری نبوده که در دهه شصت زندگی کند و اثری درباره دفاع مقدس که با سرشت و سرنوشت ما ایرانیان گره خورده خلق نکرده باشد.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی مانند منظومه سید علی موسوی گرمارودی. علم معلم دامغانی. سعید بیابانکی و مرحوم قیصر امین پور نمونه ارزشمند شعر دفاع مقدس هستند.

شاعر و غزل سرای کشور بیان کرد: یکی از زیباترین شعرهای دفاع مقدس توسط سیمین بهبهانی نوشته شده است که در واقع می‌شود از آن به عنوان آغاز غزل فرم یاد کرد زیرا پیش از آن شعر نداشتیم که حال هوای داستان گونه و روایت داشته باشد.

وی گفت: در این شعر سیمین بهبهانی که موضوع دفاع مقدس بود که درباره یک جانباز ۲۰ ساله سروده شده است و سیمین بهبهانی با سرودن این شعرها درباره دفاع مقدس راه را برای دیگر شاعران باز می‌کند.

شعر خوانی علیرضا بدیع شاعر و غزل سرا و عزت خلیفه زاده از شاعران گناوه از جمله برنامه‌های این نشست مجازی بود.

کد خبر 5026645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha