۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح شد:

کمانداران پسرفت زیادی کرده‌اند/ برگزاری اردوی دوم قطعی نیست

 کمانداران پسرفت زیادی کرده‌اند/ برگزاری اردوی دوم قطعی نیست

سرمربی تیم ملی ریکرو با اشاره به مرحله اول اردوی این تیم گفت: همانطور که انتظار می رفت، اردونشینان به لحاظ جسمی و روحی پسرفت محسوس و مشهودی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تیروکمان در هر دو بخش ریکرو و کامپوند هفته گذشته نخستین مرحله اردوی تمرینی خود که بعد از ماه ها برگزار شد را به سرانجام رساند.

ملی پوشان این تیم در بخش ریکرو تمرینات‌شان را در جزیره کیش و زیر نظر مجید میررحیمی پیگیری کردند. این مربی از آغاز تمرینات شاگردانش رضایت دارد اگرچه نسبت به پیگیری با برنامه آن مطمئن نیست در حالی که وی می گوید پسرفت بازیکنان کاملا محسوس و مشهود است.

مجید میررحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اردوی تیم ملی ریکرو بعد از ۷ ماه برگزار شد، گفت: به خاطر فاصله زیادی که میان این اردو با اردوهای قبل ایجاد شده بود، برنامه های تمرینی را با فشار کم دنبال کردیم. طبق آنچه پیش بینی می شد، اردونشینان با گذشته خود و به خصوص رقابت های کاپ آسیا که به عنوان آخرین رویداد در آن شرکت داشتند، فاصله زیادی پیدا کرده اند.

سرمربی تیم ملی ریکرو تاکید کرد: پسرفت در میان اردونشینان تیم ملی ریکرو کاملا مشهود و محسوس بود. آنها نه تنها از نظر جسمانی بلکه از نظر روحی و روانی هم کاملا تحلیل رفته اند. طبیعی است به لحاظ تکنیکی هم وضعیت خوبی نداشتند. به هر حال وقتی طی ماه های متوالی هیچ اردو و تمرینی نباشد، طبیعی است که ورزشکاران از هر نظر افت کنند.

وی ادامه داد: البته طی ماه های گذشته کمانداران به صورت شخصی تمرینات‌شان را دنبال می کردند و گزارش وضعیت خود را هم به صورت آنلاین در اختیار من می گذاشتند اما اینگونه تمرین با شرایط اردو تفاوت زیادی دارد. قطعا اردو تاثیر بهتری دارد با این حال در ماه های گذشته هم بر پیگیری تمرینات شخصی کمانداران تاکید داشتیم تا از افت بیش از حد آنها جلوگیری شود و حداقل وضعیت آمادگی‌شان حفظ شود.

میررحیمی در مورد چگونگی ادامه اردوهای تیم ملی ریکرو و اینکه «آیا طی روزهای آینده مرحله دوم تمرینات برگزار خواهد شد؟»، گفت: پیش بینی شده بود دهه اول مهرماه مرحله دوم اردو در تبریز برگزار شود اما الان دقیقا نمی دانم اجرای این برنامه به قوت خود باقی است یا نه؛ بیشتر نقاط کشور به خاطر شیوع کرونا در وضعیت هشدار قرار گرفته اند به همین دلیل ادامه تمرینات به کسب مجوز از ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد. بنابراین نمی دانم امکان برگزاری اردو وجود دارد یا نه؟

سرمربی تیم ملی ریکرو خاطرنشان کرد: شرایط خیلی خوب نیست. باید به گونه ای برنامه تمرینی کمانداران را دنبال کرد که خدایی ناکرده دچار آسیب نشوند به خصوص اینکه در این شرایط ریکاوری و بازگرداندن آنها به شرایط نرمال خیلی دشوار است.

وی در مورد زهرا نعمتی و شرایط تمرینی‌اش نیز گفت: از وضعیت وی بی اطلاع نیستم، همزمان با اردونشینان و در تهران پیگیر تمریناتش بود. او مدام با من در تماس است و وضعیت خود را گزارش می دهد. اگر مسئله ای هم باشد عنوان می کند. قرار است در فاصله های بین اردویی حضوری هم در محل تمرین او داشته باشم. نعمتی البته با برنامه پارالمپیک هم برای تمریناتش هماهنگ است. 

میررحیمی در پایان گفت: امیدوارم شرایط به گونه ای پیش برود که بتوانیم کمانداران را به موقع برای جام جهانی فرانسه و کسب سهمیه المپیک آماده کنیم. این رقابت ها خردادماه سال آینده برگزار می شود.

کد خبر 5027338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha