۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴

در ۶ ماه نخست امسال انجام شد؛

بافت ۶ هزار مترمربع فرش در استان مرکزی

بافت ۶ هزار مترمربع فرش در استان مرکزی

اراک- رییس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶ هزار مترمربع فرش در نقاط مختلف استان بافته شده است.

محمد هاشم ریاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا فعالیت‌های خانگی در حوزه بافت فرش به صورت مستقل و تک بافت بهتر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ کارگاه فعال قالیبافی دارای مجوز در استان مرکزی وجود دارد و ۲ کارگاه قالیبافی به صورت متمرکز در زندان شهرستان‌های اراک و ساوه فعال است.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تعاونی‌های روستایی و شرکت سهامی فرش مواد و مصالح مورد نیاز بافندگان را در اختیار آنها قرار می‌دهد و فرش را از آنها تحویل می‌گیرند.

ریاحی افزود: در سال جاری تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت جذب شده و بافندگان به صورت کارگاهی و مستقل برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند. در استان تاکنون ۵۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی حداقل تسهیلات برای بافندگان مستقل ۱۰ میلیون تومان و کارگاهان ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد با باز پرداخت ۵ ساله است.

وی عنوان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه مرکز ملی فرش با صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان، در سال جاری ۴۶۰ هزار نفر در کل کشور زیر پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و تفاوتی نمی‌کند محل زندگی آنها در شهر یا روستا باشد. سال نخست این بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در حال حاضر برای استفاده از بیمه مذکور، بافندگان استان در کارگاه‌ها در حال شناسایی هستند تا به صندوق بیمه معرفی شوند.

ریاحی بیان کرد: تعداد افراد دارای کارت قالیبافی در استان نزدیک به ۳۵ هزار نفر است.

کد خبر 5029499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha