۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳

حق شناس:

تریبون شورا به محلی برای قرائت بیانیه علیه دیگران تبدیل شده است

تریبون شورا به محلی برای قرائت بیانیه علیه دیگران تبدیل شده است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران گفت: از هیات رییسه شورای شهر می‌خواهم که تریبون شورا بیش از این به خواندن بیانیه‌ها علیه دیگران اختصاص پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد حق شناس در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۸ با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس گفت: در رابطه با بحث شورایاری باید بگویم که قطعاً شورای شهر نهادی است که از کلیت شورایاری‌ها دفاع خواهد کرد و ما این افتخار را داشتیم که یکی از پرشورترین انتخابات شورایاری‌ها را در این دوره شورا برگزار کنیم.

حق شناس افزود: البته در نظر داشته باشید که این انتخابات را معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار کرده است کما اینکه قسمت‌های مختلف شهرداری نیز زحمات قابل توجهی را برای برگزاری انتخابات شورایاری متحمل شدند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی به جد مخالف برگزاری انتخابات بودند اما ما با تلاش و همکاری عزیزان در شهردار توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در دو دهه گذشته مجلس و دولت نتوانستند خلا قانونی این مهم را پر کنند و متاسفانه امروز این امر دامن گیر این شورا شده، اینکه سازمان بازرسی شکایت می‌کند و دیوان عدالت باطل کند و مصوبات شورا را نادیده بگیرند، این انصاف نیست.

حق شناس افزود: در خود شورا امروز اختلاف نظر است که میزان اختیار شورایاران به لحاظ قانونی چگونه باشد و ما باید قطعاً به حوزه اجرایی نظر صریح و دقیق بگوییم چرا که معاونت‌ها نگرانند اگر دستوری بدهند فردا سازمان بازرسی یقه‌شان را بگیرند لذا باید نظر رسمی شورا ابلاغ شود.

حق شناس در ادامه افزود: ضمناً این تریبون نباید به خواندن بیانیه علیه برخی کسانی که در حال زحمت کشیدند هستند، اختصاص پیدا کند و اینکه کلیت شورا را زیر سوال ببرند. از هیات رییسه محترم می‌خواهم این تریبون بیش از این به خواندن بیانیه‌ها علیه دیگران اختصاص پیدا نکند.

کد خبر 5030149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha