۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کرمان تأکید کرد:

لزوم مشارکت شهروندان کرمانی در طرح تفکیک زباله از مبدأ

لزوم مشارکت شهروندان کرمانی در طرح تفکیک زباله از مبدأ

کرمان - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از شهروندان خواست با نصب اپلیکیشن «شمیز»، در طرح تفکیک زباله از مبدأ مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، علیرضا ریاضی گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شمیز» از سایت شهرداری، قسمت «کرمون من» بر روی تلفن همراه خود، نوع و مقدار زباله خشک جمع‌آوری‌شده در منزل را اطلاع دهند تا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شود.

وی افزود: شهروندان علاوه بر اعلام مقدار باید زمان و تاریخ جمع‌آوری پسماند خشک را اعلام کنند تا در وقت مقرر نسبت به جمع‌آوری پسماند خشک اقدام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان ادامه داد: اقدامات تبلیغاتی و آموزش شهروندان در خصوص چگونگی استفاده از این اپلیکیشن نیز در دستور کار است.

ریاضی با تأکید بر اینکه زباله‌های خشک باید از داخل منازل و از مبدأ تفکیک شوند، گفت: شهروندان از بیرون گذاشتن زباله‌های خشک تا زمان تحویل به نیروهای این سازمان، خودداری کنند.

وی به مشکل حضور زباله‌گردها در کوچه‌ها و معابر شهر کرمان اشاره و بیان کرد: در صورتی که تفکیک از مبدأ به‌درستی انجام شود، زباله‌گردی و مشکلات زیست‌محیطی پیرامون آن دیگر وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان در خصوص پاره‌شدن کیسه‌های زباله و آلودگی محل زندگی شهروندان گفت: شهروندان گرامی باید زباله‌های خود را در کیسه‌های مقاوم و در ساعت مقرر، بیرون از منزل بگذارند تا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شود.

ریاضی هم‌چنین در پاسخ به درخواست شهروندان برای نصب مخازن زباله در معابر شهر برای گذاشتن زباله‌های خارج از موعد گفت: این اقدام به‌دلایل مختلف ازجمله پخش زباله در اطراف محل نصب مخازن و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی، به صلاح نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با اشاره به عدم رضایت شهروندان و کسبه از نصب مخزن زباله در جنب منازل مسکونی یا واحدهای صنفی گفت: این اقدام با توجه به ترغیب افراد سودجو، افزایش زباله‌دزدی و بازیافت غیرمجاز زباله، به صلاح شهر و شهروندان نیست.

کد خبر 5030918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha