۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲

اردوغان و رئیس کمیسیون اتحادیه ‌اروپا گفتگو کردند

اردوغان و رئیس کمیسیون اتحادیه ‌اروپا گفتگو کردند

در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه‌شرقی، رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس کمیسیون اتحادیه‌اروپا گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ازطریق ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان ورئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این تماس در ارتباط با روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و تحولات منطقه‌ای بحث و رایزنی کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه با اعلام اینکه ترکیه خواستار حل مشکلات از طریق دیپلماسی است، گفت: امیدواریم آتن این بار نیز فرصت گفتمان و حل اختلافات از طریق دیپلماتیک را هدر ندهد. یونان و بخش روم نشین با ادعاهای خود در ارتباط با مسئله مدیترانه شرقی، قصد نادیده گرفتن حقوق ترکیه و تُرک‌های قبرس را دارند.

رجب طیب اردوغان در ادامه اضافه کرد که اقدامات مربوط به تجدید توافقنامه ۱۸ مارس میان ترکیه و اتحادیه اروپا و همچنین به روزرسانی قرارداد اتحادیه گمرکی و آزادسازی روادید، زمینه مستحکمی برای پیشرفت روابط فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در ادامه ضمن استقبال از آغاز مذاکرات میان ترکیه و یونان، خواستار حل اختلافات از طریق دیپلماتیک شد.

کد خبر 5031604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha