۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲

رئیس حوزه هنری بوشهر:

جریان شعر و ادبیات مقاومت در بوشهر تقویت می‌شود

جریان شعر و ادبیات مقاومت در بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: جریان شعر و ادبیات مقاومت در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امید پارسایی فر صبح دوشنبه در آئین اختتامیه دومین فراخوان استانی شعر دفاع مقدس حماسه دریا اظهار داشت: ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در حوزه شعر در استان بوشهر وجود دارد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به تعداد آثار دریافت شده به دبیرخانه، بیان کرد: در این فراخوان حدود ۳۸۰ اثر توسط ۹۵ شاعر به دبیرخانه رسید.

پارسایی فر با اشاره به هدف حوزه هنری برای برگزاری این رویداد ادبی همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد که با مشارکت دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، تقویت جریان شعر و ادبیات مقاومت در استان و کشف استعدادهای جدید در این حوزه از ادبیات است.

وی افزود: در این دوره شاهد رشد چشمگیر تعداد شاعران شرکت کنندگان و همچنین اشعار رسیده بودیم که علاوه بر تلاش دبیرخانه و دست اندرکاران، خبر از مثمر ثمر بودن تلاش‌ها برای رشد ادبیات دفاع مقدس در استان است.

پارسایی فر تاکید کرد: تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت و این رویداد ادبی در تقویم سالیانه حوزه هنری استان بوشهر جای گرفته است.

وی با اشاره به داوران این فراخوان اظهار داشت: دکتر حیدر منصوری، دکتر مجید عابدی و دکتر تقیه زنگنه داوری آثار را به عهده داشتند.

برگزیدگان در بخش شعر سپید و شعر کلاسیک

در بخش شعر سپید، راضیه راستی نسب و زهرا تعجب موفق به کسب مقام برگزیده شدند و در بخش شعر کلاسیک، غلامرضا ابراهیمی مقام اول و محمد مرادی و اکبر قاسمی کللی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در بخش شعر کلاسیک، از راضیه باقرزاده، مدینه حبیبی پور و خدیجه زارعی نیز تقدیر شد.

دومین فراخوان شعر دفاع مقدس حماسه دریا به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اداره کل تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

کد خبر 5034901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha