۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

معاون مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

۱۶۰۰ پک محتوای آموزش سلامت و امور بهداشتی در مدارس توزیع شد

۱۶۰۰ پک محتوای آموزش سلامت و امور بهداشتی در مدارس توزیع شد

سنندج - معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ پک محتوای علمی و الکترونیکی با موضوع سلامت و امور بهداشتی ویژه مدارس استان در قالب لوح فشرده توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، افشین خوشگوار اظهار کرد: با تلاش مجدانه مراقبین سلامت استان کردستان، تعداد یک هزار و ۶۰۰ لوح آموزشی ویژه دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی با موضوع سلامت و امور بهداشتی در بین مدارس استان کردستان توزیع شد.

وی افزود: هدف از این امر مهم، فرهنگ سازی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی مبنی بر آموزش راه‌های مقابله و کنترل بیماری کرونا است که تمامی اطلاعات از منابع معتبر علمی استخراج و با همکاری مراقبین سلامت استان کردستان در قالب‌های پاورپوینت، فیلم، بروشور، PDF و پوستر تهیه و منتشر شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: تهیه و تدوین این لوح‌های آموزشی با محتوای علمی الکترونیکی سلامت و امور بهداشتی مشتمل بر پنج بخش مجزا شامل بهداشت فردی و اجتماعی، بهداشت محیط، پیشگیری و خود مراقبتی، تغذیه و والدین، همکاران و سفیران سلامت با هدف دانش افزایی، الگوبرداری و دسترسی به منابع، در اختیار کلیه واحدهای آموزشی قرار گرفته است.

توزیع ۵۰ هزار ماسک سه لایه در بین مدارس کردستان

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان نیز از تهیه و توزیع ۵۰ هزار ماسک سه لایه قابل شستشو در سطح مدارس استان خبر داد، در راستای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان و تأمین بخشی از ملزومات بهداشتی مورد نیاز مدارس، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اقدام به تهیه و توزیع ماسک سه لایه قابل شستشو کرده است.

نادر منصوری با بیان اینکه ماسک‌های تهیه شده ویژه مدارس کم برخوردار و حاشیه و مخصوص دانش آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه است، بیان کرد: به مدیران مدارس برای رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، بر شستشوی مداوم دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس مجدداً تاکید می‌شود.

وی یادآور شد: ماسک‌های خریداری شده ظرف هفته جاری به نماینده ادارات آموزش و پرورش استان تحویل می‌شود تا در بین دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق تابعه و جامعه هدف توزیع شود.

کد خبر 5035730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha