۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۳

در جریان گفتگو با لاوروف؛

پاریس: درباره اقدامات فوری درباره قره‌باغ با مسکو توافق کردیم

پاریس: درباره اقدامات فوری درباره قره‌باغ با مسکو توافق کردیم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که در جریان گفتگوی تلفنی با لاوروف، درباره اقدامات فوری پیرامون قره‌باغ با مسکو توافق کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آرما پرس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه از آمادگی پاریس برای برقراری فوری آتش بس در منطقه قره‌باغ خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر امور خارجه فرانسه در توییتی در این خصوص نوشت: فرانسه آماده کمک به توقف نبرد در قره باغ کوهستانی وانجام مذاکرات است.

«ژان ایو لودریان» در ادامه اضافه کرد که در جریان گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیرامون اتخاذ اقدامات فوری در خصوص مناقشه قره‌باغ با مسکو توافق کرده است.

گفتنی است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.

کد خبر 5041184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      0 0
      ایران، روسیه و دو طرف درگیر با ابتکار سیاسی و حقوقی قادر خواهند بود این نزاع منطقه ای را حل و فصل مسالمت آمیز بکنند، ورود کشورهای فرامنطقه ای تنها موجب بروز اختلافات بیشتر خواهد شد.