۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶

با تلاش خانه نویسنده این‌کشور؛

گرجستان در برنامه ادبی نمایشگاه فرانکفورت شرکت می‌کند

گرجستان در برنامه ادبی نمایشگاه فرانکفورت شرکت می‌کند

گرجستان در برنامه ادبی نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند و دو برنامه ویژه برای این‌رویداد دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تلاش خانه نویسندگان و انجمن ناشران و توزیع کنندگان کتاب گرجستان و حمایت وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان دو رویداد در چارچوب برنامه ادبی نمایشگاه کتاب فرانکفورت (۱۴ تا ۱۸ اکتبر) ارائه خواهد شد. به دلیل همه گیری COVID-19، در سال ۲۰۲۰ نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود.

بخشی از این رویدادها در فضاهای مختلف ادبی،فرهنگی و هنری شهر درچارچوب Bookfest City برگزار می‌شود و بخشی دیگر نیز در قالب Bookfest Digital به فضای آنلاین منتقل می‌شود.

در تاریخ ۱۷ اکتبر، ساعت ۱۵:۲۰ (به وقت آلمان) در قالب Bookfest Digital ، یک فیلم کوتاه در مورد گرجستان و ادبیات گرجی به صورت آنلاین برای مخاطبان بین المللی پخش خواهد شد. در این فیلم نمایندگان حوزه ادبیات گرجستان شرکت دارند. این فیلم تلاشی برای ادامه گفتگ‌و با جهان است؛ تلاش برای حکایت بیشتر در مورد تفلیس ، گرجستان ، تنوع قومی-مذهبی-فرهنگی کشور، جنگ، اشغال، زندگی ادبی، مکان‌ها و مناطقی که از نظر تاریخی، فرهنگی، سیاسی یا ادبی برای گرجستان مهم هستند و ممکن است مورد توجه کسانی باشد که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با این کشور هستند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب در جهان است که هرسال هزاران ناشر و نویسنده در آن شرکت می‌کنند. گرجستان به طور سنتی از سال ۲۰۰۷ هر ساله در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند، جایی که رویدادهای مختلف ادبی با حضور نویسندگان و ناشران گرجی برای تبلیغ ترجمه به زبان های خارجی و تسهیل روند ترجمه برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۸، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گرجستان به عنوان کشور مهمان افتخاری شرکت کرد و در چارچوب برنامه‌های ادبی - انتشاراتی تعدادی از رویدادها به فرهنگ و ادبیات گرجستان اختصاص داده شد.

کد خبر 5044611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha