۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

توسط جهادگران دفاع مقدس؛

مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان تولید شد

مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان تولید شد

چند جهادگر عرصه دفاع مقدس، با تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند تا مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان را با قیمتی به مراتب کمتر از نمونه مشابه خارجی، بومی‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان، یکی از محصولات راهبردی مورد استفاده در پالایشگاه‌های گازی و مجتمع‌های پتروشیمی است. 

غلامرضا زینل پور، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، در این‌باره گفت: محصول اصلی این شرکت، مخازن دوجداره ذخیره گازهای مایع پروپان و بوتان است که این شرکت دانش طراحی، مهندسی و ساخت مخازن LPG را به صورت کامل در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیات گفت: در پالایشگاه‌های فازهای مختلف میدان گازی پارس جنوبی علاوه بر تولید گاز شیرین جهت مصارف خانگی و صنعتی و نیز اتان جهت استفاده در مجتمع‌های پتروشیمی، حجم قابل ملاحظه ای پروپان و بوتان با ارزش صادراتی بالا تولید می‌شود.

وی افزود: به منظور تسهیل در حمل و نقل و صادرات گازهای پروپان و بوتان، فرآیند ذخیره سازی این گازها در دمای پایین در مخازن ذخیره‌ای که به همین منظور طراحی و ساخته می‌شوند، صورت می‌پذیرد.

وی افزود: این مخازن، عموماً در پالایشگاه‌های گازی و مجتمع‌های پتروشیمی استفاده می‌شود.در گذشته کار طراحی و ساخت این نوع مخازن را شرکت‌های خارجی انجام می‌دادند اما این شرکت با بومی‌سازی دانش فنی مخازن، بهای تمام شده ساخت هر یک از این مخازن را در مقایسه با سازندگان خارجی حداقل به میزان ۸ میلیون یورو کاهش داد.

زینل پور، گفت: شرکت دانش‌بنیان مهندسی پناه ساز ایران، توسط جمعی از متخصصین و جهادگران عرصه دفاع مقدس با هدف کمک به آبادانی و سازندگی کشور تاسیس شده و از بدو تاسیس تاکنون با تکیه بر توانمندی‌های داخلی پروژه‌های بزرگ متعددی را در رشته‌های نفت و گاز، آب و فاضلاب، راه، اسکله و بندر به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در تبیین برنامه‌های آتی این مجموعه، گفت: این شرکت در نظر دارد با ورود به پروژه‌های احداث تاسیسات ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌ها و نیز انبارش محصولات پتروشیمی در ایجاد ظرفیت های انبارش با هدف تضمین جریان عرضه محصولات و حفظ سطح تولید، نقشی موثری ایفاکند.

کد خبر 5045496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha