۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد؛

افزایش تخصیص زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی

افزایش تخصیص زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی

اراک- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نسبت به سهمیه ابلاغی تخصیص زمین به متقاضیان واجد شرایط در شهرهای استان مرکزی بیش از ۱۳۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرزبان ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در شهر اراک، اظهار کرد: سهمیه ابلاغی استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد شامل ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد مربوط به شهرهای جدید امیر کبیر و مهاجران و هشت هزار و ۸۰۰ واحد مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و زیر صد هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شش هزار و ۳۳۹ واحد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۵۱ واحد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن در استان ۴۰ هزار و ۷۴۱ نفر هستند.

مرزبان عنوان کرد: با توجه به مشخص بودن سهمیه‌ها در طرح اقدام ملی مسکن چهار هزار و ۱۱ واحد مربوط به سازمان کلی زمین و مسکن است که بخشی از آن به صورت طرح اقدام ملی و بخشی نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی است.

وی به واگذاری زمین ۲ هزار و ۳۸ واحد برای ساخت به بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۸۴۱ واحد تسهیلات در بخش باز آفرینی شهری در نظر گرفته شده و سهمیه استان ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی سهمیه ابلاغی در نظر گرفته شده در شهر اراک ۲ هزار و ۶۷۵ نفر است که با استقبال مناسب مردم این کلانشهر ۹ هزار و ۸۶۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۱۵۶ نفر پس از پالایش، واجد شرایط شناخته شدند که خوشبختانه سه هزار و ۸۴۶ واحد تأمین زمین در اراک انجام شده است.

مرزبان افزود: بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارگزاران اجرای پروژه طرح ملی اقدام مسکن در شهر اراک هستند.

به گزارش مهر، مرحله نخست قرعه کشی طرح ملی اقدام مسکن در شهر اراک نیز امروز انجام شد و اسامی افراد روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در پورتال اداره کل راه و شهرسازی به آدرس www.markazi.mrud.ir قابل مشاهده است.

متقاضیانی که اسامی آنها اعلام می‌شود باید ظرف مدت ۱۵ رو مبلغ اعلامی از سوی این اداره کل را به حساب‌های بانک عامل که قبلاً به صورت الکترونیکی برای آنان افتتاح شده، واریز کنند. برای سایر متقاضیان واجد شرایط شهر اراک تدابیر لازم اندیشیده شده که در فاز ۲ اعلام خواهد شد.

کد خبر 5047565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود رنجبر AE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      با سلام اول اینکه میخواستم ببینم برا ما چرا هر چند وقت یکبار پیامک اخطار واریز میاد با اینکه اسممون تو برنده های قرعه کشی نبوده و دوم اینکه این فاز دو که میگن چه وقته الان خو میگن این مرحله هم برای شهرهای کوچیکه آستانه