۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴

خطاب به افراد و نهادهای خارجی؛

پمپئو: در صورت تجارت با شرکت کشتیرانی ایران، تحریم خواهید شد!

پمپئو: در صورت تجارت با شرکت کشتیرانی ایران، تحریم خواهید شد!

وزیر خارجه آمریکا با اعلام وضع تحریمهای جدید علیه ۱۰ فرد و نهاد چینی و استرالیایی، سایر افراد و نهادهای خارجی را تهدید کرد که در صورت مراوده با ایران، در فهرست تحریمهای آمریکا قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا چند شخص و نهاد چینی و استرالیائی را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که ۵ شرکت کشتیرانی هنگ‌کنگی، یک شرکت استرالیائی و یک گروه سرمایه گذاری چینی را به بهانه همکاری با ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۳ فرد نیز به بهانه مشابهی در فهرست تحریمی این کشور قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا سایر کشورها و طرف‌ها را تهدید کرد که در صورت مراوده تجاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آن تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

پمپئو در پیامی در توئیتر نوشت: «امروز ما اشخاص و شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ را به دلیل مراوداتشان با خطوط کشتیرانی ایران- که به خاطر فعالیتهای اشاعه‌ای تحریم شده‌اند- تحت تحریم قرار دادیم. هشدار ما روشن است: «چنانچه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آن مراوده تجاری برقرار کنید، با خطر تحریم‌های آمریکا روبرو می شوید».

کد خبر 5051974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha