۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳

به شرط اقدام متقابل آمریکا؛

روسیه از آمادگی برای تمدید یک ساله استارت نو خبر داد

روسیه از آمادگی برای تمدید یک ساله استارت نو خبر داد

وزارت خارجه روسیه می‌گوید پیشنهاد تمدید یک ساله استارت نو و ثابت نگه داشتن سقف کلاهک‌های هسته‌ای دو طرف را مطرح کرده و منتظر پاسخ رسمی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از آمادگی برای ثابت نگه داشتن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این کشور برای یک بازه زمانی یک ساله به شرط اتخاذ اقدام مشابه از سوی آمریکا خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر شد؛ اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) پیشنهاد تمدید یک ساله پیمان استارت نو را مطرح کرد حال آنکه هنوز پاسخ رسمی از جانب واشنگتن دریافت نکرده و فقط شاهد اظهارات جسته و گریخته‌ای از جانب مقامات آمریکایی، آن هم در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم.

تنها دو هفته مانده به انتخابات ۲۰۲۰، تمدید هرچند کوتاه‌مدت استارت نو می‌تواند به نفع کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

این طور استنباط می‌شود که مواضع دو کشور در خصوص استارت نو به یکدیگر نزدیکتر شده حال آنکه هفته پیش، بعد از طرح پیشنهاد پوتین مبنی بر تمدید بدون پیش‌شرط توافق، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی عدم پذیرش این پیشنهاد از سوی واشنگتن شد.

کد خبر 5052672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha