۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

رئیس صمت استان سمنان:

۳۰ هزار واحد صنفی در استان سمنان دارای پروانه کسب هستند

۳۰ هزار واحد صنفی در استان سمنان دارای پروانه کسب هستند

سمنان- رئیس صنعت معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه ۳۰ هزار واحد صنفی استان دارای پروانه کسب هستند، گفت: واحدهای صنفی نقش بسزایی در زمینه اشتغال استان دارند.

علی تشنه دل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره زمینه اشتغال در واحدهای صنفی استان سمنان بیان کرد: ۳۰ هزار واحد صنفی در سطح استان دارای پروانه فعالیت هستند که سهم بسزایی را نیز در اشتغال به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۶ هزار نفر در واحدهای صنفی استان سمنان مشغول به کار هستند، بیان کرد: بیشترین سهم واحدهای صنفی از اشتغال و همچنین تعداد کل واحدها در سطح استان را بخش توزیع با ۱۵ هزار و ۱۸۴ واحد به خود اختصاص داده و پس از آن ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد خدماتی قرار دارند.

اعطای تسهیلات رونق تولید

رئیس صنعت معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه تعداد کل واحدهای صنفی تولیدی در سطح استان چهار هزار ۸۹۴ واحد است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سهم تولید را از واحدهای صنفی افزایش دهیم زیرا می‌توانیم از طریق تولید دو بخش دیگر خدمات و توزیع را نیز تقویت کنیم.

تشنه دل با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۵۲ واحد در نیم سال نخست ۹۹ پروانه کسب دریافت کردند، افزود: تلاش داریم تا شرایط را برای دریافت پروانه فعالیت اصناف با هدف اشتغال‌زایی بیشتر و بهتر تسهیل کنیم.

وی همچنین به اعطای تسهیلات رونق تولید به ۳۳۰ واحد تولیدی در سطح استان تا ابتدای مهرماه ۹۹ خبر داد و بیان کرد: این واحدها در بخش‌های صنعتی و معدنی و کشاورزی مشغول به کار تولیدی هستند و پیش‌بینی می‌شود ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات را دریافت کنند.

کد خبر 5054531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha