۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

آیت‌الله علم‌الهدی:

انسجام شیعه در زمان امام عسکری(ع) بی‌نظیر بود

انسجام شیعه در زمان امام عسکری(ع) بی‌نظیر بود

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خفقان در دوران امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) بیش از سایر ائمه(ع) بوده است، گفت: با وجود این خفقان، انسجام شیعه در این دوران بی نظیر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری امام حسن عسکری (ع) در حرم امام رضا (ع) با تأکید بر سیره شناسی در شناخت ولایت اهل بیت (ع)، اظهار کرد: با شناخت سیره سیاسی ائمه (ع)، می‌توان به مظلومیت آنها در مقابل دشمنان پی برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنان در مواجهه با اهل بیت (ع) از سیاست سرکوب بهره می‌بردند، گفت: همین سیاست باعث می‌شد تا مردم علاقه بیشتری به خاندان پیامبر (ص) پیدا کنند و در واقع می‌توان گفت که این تلاش دشمنان، تثبیت حقانیت اهل بیت (ع) را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: البته بعد از کربلا، دشمنان نمی‌توانستند از این سیاست استفاده کنند از همین رو دست به تفرقه بین مسلمانان و اهل بیت (ع) زدند تا شاید اینگونه بتوانند از علاقه مردم به این خاندان کم کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سیاست سرکوب نتیجه عکس برای دشمنان اهل بیت (ع) داشت، اظهار کرد: امام کاظم (ع) ۱۴ سال در زندان بودند ولی جمعیت فراوانی برای تشییع پیکر پاک ایشان آمده بود که این امر بیانگر شکست دشمنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) تلاش‌های بسیاری برای توسعه سیاست جد بزرگوارشان امام رضا (ع) داشتند، بیان کرد: امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) در مسیر آماده سازی شیعیان برای غیبت به حوزه تشکیلاتی سازی ورود کرده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خفقان در دوران امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) بیش از سایر ائمه (ع) بوده است، گفت: با وجود این خفقان، این بزرگواران توانستند شیعه را به گونه‌ای توسعه دهند که انسجام شیعه در این دوران بی نظیر بود.

وی با اشاره به ترس دشمنان از وجود امام عصر (ع)، افزود: دشمنان تلاش داشتند تا عظمت امام عسکری (ع) را از بین ببرند و به دلیل جایگاه امام در بین مردم، ایشان را مخفیانه مسموم کرده و به شهادت رساندند.

کد خبر 5055853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha