۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲

مدیرکل هواشناسی گلستان:

بارندگی گلستان کاهش یافت

بارندگی گلستان کاهش یافت

گرگان- مدیر کل هواشناسی گلستان از کاهش قابل ملاحظه میزان بارندگی مهر ماه استان نسبت به دوره آماری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوربخش داداشی بعدازظهر دوشنبه در تحلیل شرایط آب و هوایی مهر ماه ۱۳۹۹ استان اظهارکرد: میزان بارش اکثر ایستگاه های استان در مهر ماه ۹۹ نسبت به متوسط دوره آماری کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی اضافه کرد: در مهر ماه ۹۹ متوسط مجموع بارش ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۹.۱ میلی متر بوده است به طوری که ۴۳ درصد نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت این ماه و ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بارش رخ داده است.

مدیر کل هواشناسی گلستان افزود: این کاهش در اکثر نقاط استان رخ داده به طوری که بیشترین کاهش بارش در بندرگز به میزان ۷۸ درصد بوده است.

داداشی گفت: در مهر ۹۹ بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه های سینوپتیک استان مربوط به مینودشت به میزان ۴۵.۴ میلی متر و کمترین بارش مربوط به مراوه تپه به میزان ۱۳.۵ میلی متر به ثبت رسیده است.

وی در خصوص وضعیت دمایی مهر ماه هم گفت: در مهر ۹۹ متوسط دمای ایستگاه های سینوپتیک استان ۲۰.۶ درجه سانتیگراد بوده و این امر نشان می دهد یک درجه نسبت به متوسط دوره آماری مهر ماه و ۱.۵ درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و حداکثر دمای ثبت شده به میزان ۳۳.۴ درجه سانتیگراد در گرگان و حداقل دمای ثبت شده ۶.۷ درجه سانتیگراد در اینچه برون و کلاله بوده است.

کد خبر 5056707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha